Lamborghini има готова стратегия за бъдещето на най-популярния си модел. Urus ще бъде електрифициран на два етапа, съобщи изпълнителният директор на компанията Стефан Винкелман пред Autocar.
Той казва, че от следващата година Urus ще се предлага само като хибрид. Той ще е плъгин хибрид, като ще използва 4-литров V8 двигател с две турбини. Версията ще замени „обикновения“ модел към края на следващата година.
Тя ще остане на пазара докато дойде време за второто поколение на Urus. То е предвидено за дебют през 2029 г. и ще бъде изцяло електрически модел без версия с традиционен двигател.
Така Urus ще стане вторият напълно електрифициран автомобил на Lamborghini. Първият ще дебютира през 2028 г. и ще е изцяло ново предложение. Очаква се да бъде 2+2 автомобил за дълги пътешествия. Той ще бъде с по-висок просвет, но не съвсем като Urus. Винкелман казва, че ще бъде „иновативен начин да се направи GT автомобил“.
„Основните му характеристики ще бъдат устойчивост, по-добра видимост и ще има дизайн на много секси автомобил, който моментално ще бъде разпознаван като Lamborghini“, казва още Винкелман. Той допълва, че колата ще предлага мощни батерии, които „никой друг няма и ще бъдат уникални на пазара“. Дизайнът на автомобила все още не е завършен, като Винкелман казва, че целта на компанията е да достигне границите „на мечтите спрямо това, което наистина можем да направим“.
По отношение защо двата изцяло електрически модела ще дебютират чак към края на десетилетието, Винкелман казва: „Първо трябва да увеличим размера на компанията, а това изисква време“.
Lamborghini ще е доста заета и до тогава. Освен дебюта на хибридния Urus, тя ще представи и наследника на Huracan, който ще е на изцяло собствена платформа. Освен това ще започнат продажбите и на Revuelto, от което са предвидени няколко модификации.
Паралелно с това ще има промени и в производствения процес. Компанията ще обнови единия си завод и ще започне да сглобява на една поточна линия едновременно Revuelto и наследника на Huracan. Натрупаният опит ще се използва и за едновременното производство на една поточна линия и на двата електрически модела.
Въпреки това засега компанията не планира изцяло електрически спортен автомобил. Винкелман се пак не изключва, че това ще се случи, но по-натам. „Силно вярвам, че след 2035 г., ограниченията ще са толкова сериозни за традиционните двигатели, че ще бъде почти невъзможно за такива с голям обем като нашите, да се вместят в изискванията“, а за компанията ще предстои задачата „да докажем, че напълно електрическите спортни коли могат да са емоционални като традиционните“.
Винкелман споделя, че компанията иска да направи и хиперавтомобил, но в момента наличното място в гамата и бюджетът не позволяват реализацията на такъв проект.