Китай заменя субсидиите с квоти за е-коли

Пламен Георгиев,
Nissan електромобили

В черашният ден (и тази сутрин) бе отровен в столицата. Така е от десетилетие в столицата на Китай, но там мерките, които се взимат за справяне с този проблем, са наистина впечатляващи. Такъв е и поредният ход на правителството, който ще замени субсидиите с квоти, които производителите на автомобили трябва да покрият, ако искат да продават в Китай.

Продажбите на електрифицирани автомобили в Китай продължават да падат, след като през юни държавните субсидии за е-коли и плъг-ин хибриди бяха рязко орязани.

Въпреки този спад, Пекин продължава да подтиква производителите да произвеждат много повече електрифицирани продукти от когато и да било преди. Това съобщение отново бе изпратено към компаниите преди седмица, когато министърът на индустрията и информационните технологии обяви плана си развитие на родната автомобилна индустрия през периода 2021 – 2035 г.

E-Mobility Index: Китай води, Германия наваксва

Цените на батериите са паднали с 87% спрямо 2010 г.

Министърът, който регулира родната авто индустрия, очаква делът на е-колите да достигне 25% от годишните продажби на леки автомобили през 2025 г. Това е ръст на очакванията с 5% спрямо предходния план от 2017 г., който поставяше цел от 20%. За след 2025 г. все още не се казва нищо.

Новата мярка е огромен скок от настоящите нива. През първите десет месеца на годината в Китай са продадени 947 000 електромобила, което се равнява на 4,6% от общите доставки през периода. През 2018 г. този процент е бил 4,5%.

През юни Пекин намали субсидията за е-колите с 60%, а тази за плъг-ин хибридите с 50%, като планът е до края на 2020 г. програмата за субсидии ще бъде прекратена.

Министърът обещава да запази премахването на данъка за е-колите, както и да осигури преференциално финансиране и политики за управление на трафика за електрифицираните автомобили. Предлагат се и още мерки, но основната се крие в това, че правителството ще наложи квоти за производство на е-коли и плъг-ин на компаниите.

Политиците наричат това усилия за „оптимизиране” на кредитната програма за емисиите СО2.

GM и LG Chem правят мегазавод за батерии с капацитет 30GWh

Полша въвежда високи субсидии за евтини електромобили

Този програма бе стартирана в началото на годината. В основата й лежи правилото, че производителите на пътнически автомобили трябва да печелят по един СО2 кредит за всеки 100 коли, които произвеждат. Според програмата, плъг-ин хибридът носи на компанията 2 фиксирани кредита. Електромобилът носи между 2 и 5 кредита, като бройката зависи от автономния пробег (по-голям пробег – повече кредити).

Програмата изисква от производителите да си спечелят кредити, еквивалентни на 10% от годишното производство през 2019 г. Това ще рече, че ако тази година компанията е произвела един милион автомобила, тя трябва да си спечели 100 000 кредита.

В края на 2020 г. тя вече ще трябва да спечели 12% кредити. В момента са много малко западните компании, които могат да покрият тази програма. Това значи, че тези компании ще се сблъскат със сериозни проблеми в идните години. Първият е свързан с продажбата на конвенционални автомобили, чиито ръст спря и започва да пада. След това ще трябва да измислят как да увеличат производството на е-коли. И всичко това на фона на търговската война между САЩ и Китай.

Мечтата на диктатора

Ford продава по един Focus на 135 секунди

Най-лошите (добрите) кросоувъри според TUV

Източник на статията: Vesti.bg

е-мобилност е-коли електромобили