К итайската BYD строи завод, който ще стане най-големият за батерии, когато бъде завършен след година. Заводът ще разполага с годишен капацитет от 24 гигават часа, когато започне да работи на пълна мощност през 2019 г. Те ще са достатъчни да се оборудват с батерии 1,2 млн. електромобила BYD Tang, твърди производителят, подкрепян от Уорън Бъфет. Инвестицията на BYD в завода е равна на 10 млрд. юана ($1,5 млрд.). Той трябва да учетвори мощностите за производство на батерии до 2020 г.
Най-големият китайски производител на електромобили се разграничи от конкурентите си, като направи така, че да не е зависим от доставчици на батерии, а да си ги произвежда сам. Сега компанията ще може да продава батерии на други, за да увеличи приходите си, след като печалбата отбеляза спад в пет от последните десет години.
Новият завод, който BYD определя като най-големят в света за производство на батерии, ще се простира върху площ от 1 млн. кв. метра, което е равно на около 140 футболни игрища. Той ще е напълно автоматизиран, като 100-ина робота ще се справят с логистика и производство.
Короната „най-голям” скоро ще бъде отнета от Tesla, която разширява „Гигазавода” си в Невада, за да постигне капацитет от 35 GWh годишно. Илон Мъск планира изграждането на подобен и в Китай.
Подобно на BYD, компанията CATL също строи свой завод с капацитет 24 GWh. Планирано е той да е готов през 2020 г. Тогава годишният капацитет на CATL ще достигне 88 GWh годишно под формата на литиенво-йонни батерии.
BYD очаква тази година да достигне капацитет 28 GWh, през 2019 г. той да е 48 GWh, а през 2020 г. да е 60 GWh. Догодина компанията ще започне производството на по-усъвършенстваната си батерия NMC 811.
Skoda Octavia RS предлага от всичко по много (видео)
Jaguar Land Rover инвестира $18 млрд. в електромобили и нови технологии