Изпреварилият времето си BMW i3 слиза от конвейра

След близо 9 години и 250 000 продажби, i3 напуска завода в Лайпциг с една специална серия, отстъпвайки място на електрическия MINI Countryman

BMW i3

BMW

BMW i3 бе лансиран през 2013 г., далеч преди да настъпи времето на електрическите автомобили, но въпреки това моделът бе реализиран в тираж от 250 000 бройки. Днес той е един от най-предпочитаните модели на пазара на употребявани електрически автомобили.

Истината е, че i3 е модел, изпреварил с много времето си. За това „вина” носи визионера Улрих Кранц. Той се опира на опита на специалистите от завода Ландшут, които да намерят начин да компенсират допълнителното тегло на батерията. И те постигат почти невъзможното – електрически автомобил без добавеното тегло на тежката батерия. Това невероятно постижение е без конкуренция почти 10 години по-късно. Всички настоящи електрически автомобили тежат много повече от своите конвенционални събратя – няколко стотин килограма повече в някои случаи.

Успехът за това се дължи на алуминиевото шаси, носещо електрическото задвижване, окачването и високоволтовата батерия, както и купето, изработено от подсилена с карбон пластмаса (CFRP). Това, освен че си грижи за ниското тегло, отваря огромно вътрешно пространство.

Когато BMW представя концепцията на i3 на автомобилното изложение във Франкфурт през 2011 г., целият свят вече е отправил поглед към Project i. Серийният модел идва през 2013 г., а преди дни бе продаден BMW i3 с №250 000. В началните години от живота на модела, над 80% от купувачите на модела са нови за марката клиенти.

BMW

Днес новите електрическите модели на BMW се задвижват от пето поколение на технологията за задвижване BMW eDrive, първото от което е създадено именно за i3. До края на 2030 г. всяко второ BMW, което ще се продава в света, ще бъде оборудвано с изцяло електрическо задвижване.

BMW i3 впечатлява и с екологичния избор на материали. За външните панели се използват частично рециклирани сурови материали, а пластмасата в интериора е изработена от 25% рециклирани материали. Текстилът за тапицериите е изцяло от рециклирани фибри. Панелите на вратите са изработени от фибри кенаф. Евкалиптово дърво, култивирано в Европа, служи за суровина за части от приборното табло. Холистичният подход за устойчивост в производството на BMW i3 се подчертава от четирите огромни вятърни турбини, гарантиращи електроенергията, необходима за производството на i3 в Лайпциг.

BMW BMW i3