Ж ивотът си прави странни шеги понякога. В края на седмица, в която научихме, че Русия ще възражда “Москвич”, се натъкваме на тази информация, публикувана от “поклонически” сайт на Tesla - Teslarati.
Тя гласи, че клиенти на обновения Model X чакат по две години за поръчан електромобил.
Какво е общото между една соц машина (новата изглежда ще е китайска, бел. авт.) и лидера при EV? Как какво - някога за “Лада” и “Москвич” се чакаше до 15 години, в най-добрия случай идваше след пет.
Да видят сега американци, западняци и т.н. какво ни беше на нас.
А в Teslarati са събрали информация за материала си от… “Туитър”, в който клиенти се жалват, че ще чакат още дълго, а датата за доставка се променяла по осем пъти! Ето ви още една ирония - “Туитър”, който Илон Мъск е напът да придобие. Сделката зацикли нещо, но това е друга тема.
Та решихме и ние да публикуваме тези туитове.
Oh no - They got me too!#TeslaDeliveryEstimates pic.twitter.com/1BgOXKKHLa
— The Kilowatts (@klwtts) May 19, 2022
Tesla започна да доставя автомобила си през октомври м.г. Изглежда обаче, че не смогва с поръчките, което все пак е добрата новина за компанията. Наскоро Мъск се спря на този казус в публична изява, а като доказателство дни по-късно бяха прекратени заявките за Cybertruck от жилаещи извън Северна Америка.
Terrible news from Tesla regarding our Model X. @elonmusk any more updates here? Looks like it’ll be a 2 year wait before our early 2021 order delivers. This is the 8th estimated delivery window for our MX. pic.twitter.com/OF87ew5wB7
— It’s Kim Java (@ItsKimJava) May 19, 2022
Както се вижда в конкретния случай, поръчани през 2021 г. Tesla Model X отиват за доставка през декември 2022 г. - април 2023 г., след като първоначално са били планирани за по-рано, например юли т.г. Личат три такива публикации.
Фирмата все пак дава възможност - ако искате по-бързо да се радвате на новата си придобивка, минавате на версията Plaid. Както за Model X, така и за Model S, за който също има голямо забавяне.
От близо 1 милион продадени коли през миналата година, над 900 000 се падат на Model 3 и Y и само около 25 хиляди за S и X. Сега те обаче са по-нови от другите.