П рез последните няколко години много от водещите производители на автомобили дигитализираха своите модели и започнаха постепенно да намаляват броя на бутоните в интериора за сметка на по-големи дисплеи. Ефектът от това е спорен. Някои клиенти и компании много харесват този подход, други искат традиционните бутони.
Hyundai казва, че след внимателни тестове и анализи, включително с фокус групи, е достигнала до извода – екраните дразнят и разсейват шофьорите, съобщава InsideEVs. Това казва Hyundai Design North America (HDNA) в интервю за Korea JoongAng Daily.
Той споделя, че след като са интегрирали по-големите инфотейнмънт екрани, са пробвали да внедрят и повече тъчскрийн бутони за сметка на физическите копчета. Анализите обаче показват, че хората не ги харесват.
„Когато тествахме с фокус група, осъзнахме, че хората са стресирани, раздразнени и дори ядосани, когато искат да контролират нещо набързо, а не могат“, казва Ха Хак-соо, вицепрезидент на HDNA.
Затова компанията ще промени подхода си. Бъдещите ѝ модели ще предлагат повече физически бутони. Първият пример е фейслифта на Ioniq 5, който вече има нов панел за управление на климатика. Още подобни промени предстоят и за другите модели.
Това не означава, че екраните ще изчезнат. Просто най-популярните функции ще имат и физическа алтернатива, за по-голямо удобство.
Проучванията на Euro NCAP също показват, че традиционните бутони намаляват разсейването. Затова от 2026 г. наличието им за най-използваните функции ще е част от критериите за получаване на висок рейтинг.