Hyundai е една от марките, която не е унифицирала дизайнерския си език в цялата си моделна гама. Това от една страна е добре, защото всеки модел си има своята идентичност, но от друга може би не, защото не изгражда едно общо фирмено лице, което да е моментално разпознаваемо. Но сега концепцията Initium поставя началото на нещо, което вероятно ще промени отново и кардинално начина, по който ще изглеждат бъдещите модели на Hyundai. Нарича новата си дизайнерска философия Art of Steel, а Initium е първото й творение.
Моделът ще бъде изложен на автомобилните изложения в Лос Анджелис и Гуанджоу през ноември, но по-важното е, че серийният модел ще дебютира през първата половина на 2025 г.
Initium е латинската дума за „начало“ или „първи“, която трябва да потвърди статута на Hyundai като пионер на фронта на автомобилите с водородно задвижване, както и ангажимента на компанията да развива устойчиво водородно общество. Корейският гигант се опитва да направи това през последните 27 години.
Hyundai казва, че Initium може да измине максимум 650 кг преди зареждане с гориво. Другият технически параметър, който знаем със сигурност, е мощността от 204 к.с., което е с около 40 к.с. повече спрямо мощността на мотора в Nexo. Пробегът също е доста по-голямо спрямо предходния сериен модел с горивни клетки. Знаем също, че резервоарът за водород е по-голям, но и че серийният Initium ще предлага функцията Vehicle-to-Load. V2L позволява на собствениците да свържат автомобила към домашен 220 V контакт, за да превърнат Initium източник на захранване на домакинството.
Що касае дизайна, той е силно ръбат и квадратен, а задницата прилича на Pontiac Aztek, който определено не се славеше като красавец. При някои настоящи модели могат да бъдат забелязани детайли с четири точки, изобразяващи буквата „H“ в морзовата азбука. При Initium виждаме четири квадратчета с „+“, които изобразяват така нареченото „HTWO“ лого, запазено за автомобили с водород.
Компактният SUV стъпва на 21-инчови аеродинамични джанти, монтирани под силно изразени колесни арки с черна пластмасова облицовка. За да изглежда по-атрактивно, Hyundai са монтирали масивен покривен багажник с вградени светлини със същия HTWO мотив. Това е повтаряща се тема, тъй като е приложена и за задните светлини и третата стоп светлина.
За момента няма снимки на интериора, но от Hyundai твърдят, че пътниците отзад ще се чувстват комфортно заради големия ъгъл на накланяне на седалката. Задните врати също са с широк ъгъл на отваряне, което да улесни влизането и излизането.