Ford съкращава производството на електричeския F-150 наполовина

Но пък стартира продажбите на 7,3-литровия V8 Megazilla на цената на базов Maverick

Пламен Георгиев,
Ford F 150 Lightning

, Ford

Ford F-150 Lightning

Ford ще намали производството на електрическия Ford F-150 Lightning наполовина през 2024 г., както става ясно от публикация в Automotive News. Причината за това е „променящото се пазарно търсене”.

А тази промяна идва, след като компанията направи всичко възможно да вдигне капацитета на модела до 150 000 бройки тази година, като на поточната линия в Диърборн се правят по около 3200 бройки седмично.

Компанията спира или забавя инвестиция в размер на $12 млрд. за развитие или производство на електромобили.

Ford не е единственият, който преосмисля своята инвестиционна стратегия в посока на електрификация. General Motors направи същото, Volkswagen също. Всичко това идва на фона на продадените 1 млн. електромобила (според Bloomberg New Energy Finance) в Америка, рекордна цифра до момента. Но всички се страхуват от намаляващото търсене, а и следващият ноември има избори в САЩ, които биха могли кардинално да променят правилата на играта, ако Донълд Тръмп се завърне с гръм и трясък.

Ford

В същото време Ford Performance започва да продава 7,3-литровото V8 чудовище Megazilla. Двигателят генерира 623 к.с. и 867 Нм. Този двигател е модернизирана и по-мощна версия на 7,3-литровия Godzilla. По-важното е, че Megazilla е проектиран така, че да може да бъде монтиран и в леки автомобила, а не само в пикапи.

Двигателят е с чугунен блок, кован стоманен колянов вал, ковани бутала Mahle, ковани мотовилки Callies.

Цената на този праисторически двигател е $22 995, което е малко над цената на пикапа Maverick.

Ford Ford F-150 Lightning Megazilla