Ford намалява инвестициите, след като отчете загуба от $36 000 на продаден EV

През третото тримесечие на годината компанията съобщи за загуба от $1,3 млрд., а електрическото подразделение Model e ще намали производството на Mustang Mach-E и ще забави завод да батерии

Пламен Георгиев,
Ford Explorer Electric

, Ford

Ford Explorer Electric

Ф инансовите резултати на Ford Motor Company за третото тримесечие показва продължаващи сериозни загуби от електромобилите, причинени основно от намаляващото търсене и ценовата война, поведена от Tesla в началото на годината.

Ford е продала 20 962 електрически автомобили в САЩ през Q3, изпреварвайки с малко General Motors. Това се дължи основно на Mustang Mach-E, чийто продажби са нараснали с 42,5% през Q3 до 14 824 бройки.

Доставките на EV са се увеличили с 44%, което на годишна база се равнява на ръст от 26%. Това от своя страна се изразява в скок на приходите за година до $1,8 млрд. за подразделението Ford Model e.

Това са добрите новини. Но лошите са по-сериозни. Въпреки по-големите обеми, загубите от EV продължават да растат, достигайки $1,3 млрд. оперативна загуба за Q3 (от $1,1 млрд. година по-рано).

Това значи, че Ford е губил около $36 000 на всеки продаден електромобил през това тримесечие. Все пак трябва да отбележим, че за първото тримесечие на годината компанията отчете цели $60 000 загуба на един продаден EV.

Ford очаква за цялата година да стигне до загуба от $4,5 млрд. за EV подразделението. Защо се стига дотук?

Ford казва, че загубата през Q3 е причина от „продължаващите инвестиции в следващото поколение електромобили и предизвикателната пазарна динамика." Що касае последното, компанията казва, че „много северноамерикански клиенти, обмислящи покупката на EV, не желаят да платят повече за тях спрямо бензиновите или хибридните автомобили.” А това поставя EV цените и печалбата от тях под напрежение.

В резултат на това ще последва „подходящо балансиране на темпа на EV инвестициите с темпа на клиентското търсене”. С други думи казано, Ford ще намали инвестициите в EV с около $12 млрд.

Ford ще намали производството на Mustang Mach-E и ще забави един от двата завода за батерии, който трябва да отвори в Кентъки в партньорство със SK On. Другият завод за батерии в Кентъки и комплексът Blue Oval City в Тенеси продължават по график.

Тук трябва да се отбележи, че продажбите на електромобили продължават да растат, просто не със същи темп, който се отчиташе до 2022 г. Затова Ford ще се нуждае от по-малки EV капацитет в краткосрочен план, след като търсенето се е „омекотило”.

Източник на статията: insideevs.com

инвестиции електромобили загуби на продадена кола Ford