К упувачите на електрически автомобили имат екологични и икономични мотиви за покупката на нов автомобил, макар не всеки от тях да се води от мисълта за екология или спестяване на пари (ако може да ползва държавна субсидия).
Много клиенти са пленени от динамиката на тези автомобили, като Ford дори смята, че по-голямата част от потенциалните клиенти на EV биха минали на електрическо задвижване не заради екологична мотивация, а защото искат динамиката и представянето, което вървя с тях.
Към момента в САЩ компанията предлага Mustang Mach-E и F-150 Lightning, които са доста мощни. В Европа за момента е само Mach-E (без да броим електрическите ванове), но скоро се очаква и електрическа Puma.
И така, от какво се нуждае производителят, за да удовлетвори търсенията на клиентите си? Отговорът е: само „ненормално добри” електрически автомобили, дори и да не са най-екологичните.
Използваме това през цялото време при наши срещи, „Ако са като днес, но малко по-добри, откажи се”. Няма да го правим, не е печелившата формула. Печелившата формула за Ford е да изберем сегментите, които нашите клиенти обичат, след това да измислим как да ги направим ненормално добри, да правят неща, които никога преди не са правили,” коментира Дарен Палмър, вицепрезидент на подразделението Ford Model E, в интервю за CarsGuide.
Ако трябва тези думи да бъдат разтълкувани, Ford иска да прави електрически автомобили, които хората искат да купуват заради техния дизайн, динамика и технология. Ако стратегията ви звучи познато, то Porsche залага на същата формула.
Има други причини за хората да ги купуват, които са логични, но най-важното е, че „трябва да го притежаваш”,” обяснява Палмър.
Дали клиентът изобщо се интересува от екологичния си отпечатък? Ford вярва, че не толкова много, както Ема Берг, директор по комуникациите на програмите за електрически автомобили на Ford, казва пред австралийското издание. Тя смята, че клиентите всъщност „не се интересуват от историята от край до край“. В крайна сметка Ford иска да им даде „нещо, което никога не са имали досега“.