Т ази седмица Европейската комисия ще съобщи за мерките, които трябва да намалят парниковите газове в транспортния сектор. Източници твърдят, че плановете на ЕК предвиждат въвеждането на 30 млн. електромобила по пътищата на Съюза до 2030 г.
Според Reuters, “Целта на ЕС за постигане на СО2 неутралитет до 2050 г. не може да бъде постигнат без въвеждането на много амбициозни мерки, които да намалят зависимостта на транспорта от изкопаемите горива.” Агенцията цитира Европейската комисия, че „целта е поне 30 млн. автомобила с нулеви вредни емисии до 2030 г.”
ААП: Предлагаме скрапинг програма, субсидия 10 000 лв. за е-коли
Това е 15 пъти над регистрираните 1,8 млн. електрически и плъг-ин хибридни автомобили в Европа до края на миналата година, сочат данните на International Council on Clean Transportation.
Стратегията също включва планове за развитие на инфраструктурата, като изчисленията се, че Европа ще се нуждае от 3 млн. обществени зарядни точки и 1000 водородни зарядни станции до 2030 г. Към момента не е ясно дали плъг-ин хибридите ще бъдат включени в тази бройка от 30 млн. В момента в Европа има около 200 000 зарядни точки, отбелязва Reuters.
В цифри и факти: субсидиите в 11 членки на ЕС за обновяване на автопарка
На този фон идва новината, че продажбите на електромобили в германия през тази година ще задминат същите в Калифорния. За първите девет месеца на годината в страната са регистрирани 98 370 изцяло електрически автомобила, което е с около една трета над тези в Калифорния, казват данните на Schmidt Automotive Research. През миналия месец в Германия са продадени с 523% повече електромобила (28 965), като от тях 1680 бройки са били на Tesla (0,6% пазарен дял). За този драстичен ръст „вина” носят държавните субсидии, които скочиха до 9000 евро за BEV. Така електрическият автопарк в страната вече е два пъти по-голям от този в Норвегия.
Нова платформа за електрическата офанзива на Hyundai-KIA
Новата S-класа е вече в България, цената й стартира от 215 400 лв.