Д ебютът на BMW iX M60 е ново постижение в 50-годишната история на BMW M GmbH. Заедно с BMW i M50 то олицетворява навлизането на BMW M в сегмента на електрифицираните Performance автомобили. Това веднага налага да започнем с цифрите, защото те са впечатляващи. Двата електромотора генерират максимална мощност от 619 к.с. и максимален въртящ момент от 1015 Нм в Sport Mode, който скача до 1100 Нм при активиране на Launch Control.
BMW представи най-новото си творение на фона на български паметник
Тези параметри са достатъчни на BMW iX M60 да ускори от 0 до 100 км/ч за 3,8 сек. Максималната скорост на модела е ограничена до 250 км/ч. Измереният при тестовия цикъл WLTP пробег на BMW iX M60 достига до 566 км (среден разход на електроенергия: 24,7 - 21,7 кВтч/100 км според WLTP). Пакетът батерии е със същия капацитет като при 50-ката, а именно 106,3 kWh. Динамиката, ефективността и пробегът на BMW iX M60 се повишават и от оптимизираната аеродинамика, която осигурява коефициент на въздушно съпротивление от 0,26 в Sport Mode.
За прословутото пътно поведение на BMW се грижи задвижването на четирите колела в комбинация с бързите реакции на ARB контрола на сцеплението, както и въздушното окачване на предната и задната ос с автоматично регулиране на нивото. Целият този пакет може да стъпи върху опционалните 22-инчови аеродинамични джанти.
Концепцията Aluminium-Spaceframe и Carbon Cage (алуминиева пространствена рамка и карбонова клетка) с елементи от карбонов композит (CFRP) в покрива, страничните детайли и задната част е базата за една интелигентна комбинация от материали, която съчетава повишена здравина с оптимизирано тегло. Използването на CFRP за понижаване на теглото има дълги традиции при BMW M GmbH. Още през 2003 г. много лекият високотехнологичен материал осигурява на BMW M3 CSL особено благоприятно съотношение между мощност на двигателя и тегло. С него BMW M GmbH става пионер в областта на използването на CFRP при едросерийното автомобилно производство.
BMW iX M60, също както и другите варианти на модела, е с най-богатото в историята на BMW серийно оборудване в областта на асистиращите системи, както и множество иновации. Новото поколение сензори, новият Software-Stack и мощната изчислителна платформа осигуряват и значителен потенциал за последователно модернизиране на функциите за автоматизирано шофиране и паркиране – в средносрочен план с функционалността на Level 3.
Инфоразвлекателната система е базирана на новата BMW Operating System 8 и е създадена с ясен фокус върху тъч-функцията на новия MW Curved Display.
Какъв е реалният пробег на електромобилите (видео)
Този ултра ефикасен електромобил от Mercedes минава 1000 км с едно зареждане