Думата на професионалиста: „Tesla Semi e изключително глупав камион”

Професионален шофьор разсъждава на тема практичност на влекача, като изтъква куп недостатъци, заради които го заклеймява

Пламен Георгиев,
Tesla Semi cabin

Tesla

Tesla Semi cabin

П олският професионален шофьор Томаш Орински използва любимия на Мъск канал, за да обясни в детайли защо неговият Tesla Semi е изключително неудобен за водача. Досега се говореше само за задвижването му, не ето един поглед, който наистина дава ясна представа колко сгрешена е концепцията на влекача.

Полякът фокусира цялото си внимание върху кабината на влекача, а не върху задвижването. Тъй като от компанията твърдят, че Semi е „конструиран около водача”, Орински изтъква своето виждане, че това няма нищо общо с действителността.

Той започва с централно разположеното място на водача, с което се губи много място. Но централната позиция затруднява обзора напред и изпреварването. Това е така, защото камионът е много широк. Ако си по средата на кабината, ти си далеч от осевата линия, така губиш добра видимост за трафика.

Освен това, шофьорът трябва да плаща тол такси, да говори с различни хора по време на доставката, да предава документи или да взима такива при влизане в даден обект. Но Semi не дава достъп до прозорец, нещо повече: той няма отваряеми прозорци! Затова водачът ще трябва да става от седалката, да отваря вратата и да се справя с всички гореизброени задачи през вратата.

А къде е вратата? Тя е в задната част на кабината. Това значи, че излизането става през цялата кабина, за да си платиш тол таксата. А ако е през зимата, това значи, че цялата кабина ще бъде сериозно изцапана.

Монтираната отзад врата би била полезна при камион с легло, но такова в Semi липсва. Това е поредният недостатък на електрическия влекач. Той е наясно, че той няма да се използва за особено дълги превози, но изтъква, че за водачите, шофиращи през нощта, е добре да има легло, тъй като може да се ползва за бърза дрямка с цел безопасно пътуване.

Полякът ненавижда и огромните дисплеи, според него „таблетите просто не са проектирани за използване в движещ се автомобил”. Орински казва, че шофьорите се нуждаят от физически бутони, които могат да достигат лесно, без да свалят очи от пътя. Те дори светят прекалено много през нощта, което ги прави ужасни по време на път в тъмната част на денонощието.

Професионалистът не е доволен и от огледалата за задно виждане, отново заради централната позиция на седене. Тъй като тя е по-тясно отпред, Tesla са монтирали огледалата на много дълги рамена. Ако се изцапат (което няма как да не стане), водачът няма лесен достъп до тях.

И последната критика към влекача е нещо, с което Tesla се гордее много: подобната на куршум форма на кабината, което значи много специфично челно стъкло. То е много аеродинамично, но Орински казва, че то само помага да се трупа сняг върху него. Как ще се чисти той, когато стъклото е 3 метра над земята? Вертикалните стъкла нямат такъв проблем. А през лятото това челно стъкло ще превърне кабината н парник.

Tesla Tesla Semi