П ървите доставки на електрическия влекач на Tesla ще бъдат извършени на 1 декември. Илон Мъск побърза да успокои клиентите си, че Semi е извършил пробег от 500 мили (805) км с едно зареждане, натоварен с тегло от 36,7 тона.
Това впечатляващо постижение съвпада с обещаните параметри за пробег (500 мили) на модела с по-голям капацитет на батериите. Базовата версия на Tesla Semi ще предлага пробег до 300 мили (483 км). Трябва да се отбележи, че посоченият от Мъск товар от 81 000 паунда (36,7 тона) е малко по-лек от максималния, който се посочва на сайта на компанията от 82 000 паунда (37,2 тона), но това е дребнавост, защото става въпрос само за 500 кг разлика, а тя не е голяма на фона на тези тонажи.
Tesla team just completed a 500 mile drive with a Tesla Semi weighing in at 81,000 lbs!
— Elon Musk (@elonmusk) November 27, 2022
Заводските параметри казват, че консумацията на ток ще е под 2 kWh/миля (1,24 kWh/км). Това значи, че двете версии на камиона трябва да са оборудвани с батерии с капацитет съответно 600 kWh и 1000 kWh.
За пръв път за Tesla Semi се заговори преди пет години. Доставките на влекача от Клас 8 трябваше да започнат през 2019 г., но няколко последователни отлагания поставиха дата декември 2022 г. Мъск казва, че производството на влекача е започнало през октомври.
Въпреки поредицата отлагания, рекламираният пробег на Tesla Semi е по-висок от този на Мercedes, Volvo, Nikola Renault Trucks, което му дава преимущество при превоза на дълги разстояния.
Камионът е и доста бърз за размерите си, като влекачът може да ускори от 0 до 96 км/ч за 5 секунди, а при максимален товар му трябват 20 секунди.
Стартовата цена на Tesla Semi започва от $150 000, докато вариантът с по-голям пробег стартира от $180 000. Обещанията са, че в някакъв момент през 2024 г. ще бъде постигнат капацитет от 100 камиона дневно, за да си постигне годишен капацитет от 50 000. Но обещанията, както добре знаем, не винаги се спазват.