Audi бе може би първият от т. нар. наследствени производители, който даде времева линия за пълното си преминаване към електрически автомобили. Компанията заяви, че след 2026 г. ще спре да лансира нови модели с ДВГ. Съществуващите конвенционални модели ще бъдат постепенно извадени от производство до 2033 г. Същият хоризонт има и друга, по-важна цел: съкращаване на производствените разходи с 50% спрямо днешните!
Audi смята, че може да направи това без то да се отрази на качеството и статута на производител на премиум автомобили.
Всички заводи на Audi ще бъдат засегнати от корпоративната стратегия Vorsprung 2030. Част от нея е наречена factory360, а целта й е до 2029 г. всички производствени мощности на компанията да могат да произвеждат електрически автомобили.
Audi заделя едни 500 млн. евро бюджет до 2025 г., с които да обучи служителите си и да ги подготви за изцяло електрическото бъдеще. То вече започна в заводите в Бьолингер Хофе и Брюксел, догодина в Инголщад започва производството на Q6 e-tron, като постепенно в Некарсулм, Сан Хосе Чиапата и Гьор също ще се разгърне производство на електромобили. Постепенно производството на коли с ДВГ в тези заводи ще намалява и в крайна сметка ще спре.
Към момента Audi не вижда нуждата от нов завод, но не изключва и такава възможност. Компанията вече строи един в Китай (заедно с местния си партньор FAW), в който ще се произвеждат само електромобили, базирани на Premium Platform Electric (PPE). Той трябва да заработи през 2024 г.