Т ри години е времето, след което производителите обновяват моделите си, т. нар. фейслифт. При този минаха цели шест, но това явно не беше пречка за двата милиона собственика на електромобила, който започна електрическата революция в света.
Сега Tesla освежава Model 3, но промените са почти незабележими. Всичко е концентрирано върху изчистване на аеродинамиката, така важна за електромобилите. През последните месеци този фейслифт бе познат сред феновете като Project Highland. Промените по аеродинамиката са целели извличане на повече пробег (което е станало) и намаляване на паразитните шумове от вятъра в областите със завихряния. За момента тези промени са направени по версиите RWD и LR.
Отпред промени се забелязват по фаровете и новите LED светлини. Чупката на ръба на предния капак, която преди се стесняваше под фаровете, сега е много по-остра и се простира до калниците.
Страничният профил не е променян, докато в задната част виждаме релефни С-образни светлини. Между тях имаме изписване на Tesla, а не лого. Има нови джанти с многоспицов дизайн, както и два нови цвята, Ultra Red и Stealth Grey.
A closer look at the new @Tesla Model 3, inside and out. pic.twitter.com/791uHToNi5
— InsideEVs (@InsideEVs) September 1, 2023
Дължината е увеличена с ин (около 2,5 см) до 4720 мм, височината е редуцирана с милиметри, но това не влияе на излъчването по никакъв начин (1441 мм).
Така, пробегът. Версията Model 3 RWD с 18-цолови колела се очаква да предлага до 554 км (WLTP), докато вариантът LR – 678 км. Това грубо е ръст от 11-12% спрямо сегашните параметри за пробег на двете версии (488 и 598 км).
С опционалните 19-цолови джанти Nova, Model 3 RWD ще изминава до 513 км по WLTP (чака се официално сертифициране), а LR ще минава до 629 км. Динамичните параметри изглежда остават същите, ускорение до 100 км/ч за 6,1 секунди за RWD, същото упражнение за 4,4 сек за версията LR с четири задвижващи колела.
Заводските данни за разходи на RWD (19-цолови джанти) възлизат на 13,2 kWh/100 км, докато LR ще харчи 14,0 kWh/100 км.
Интериорът на Model 3 се отличава с „обгръщаща архитектура“, новото амбиентно осветление покрива цялото купе. Твърди се, че то е станало по-тихо благодарение на акустичното стъкло и подобрените звукоизолиращи материали.
Дисплеят с диаметър 15,4 инча е същият, но използваемата му площ е нараснала. Има също нов 8,0-инчов дисплей отзад с вградени контролира за климатика, вентилацията и инфотейнмънт системата. Монтираните на волана лостчета са заменени с бутони, както в Model S и Model X.
Клиентите на модела LR ще могат да се наслаждават на аудио изживяване от 17 високоговорителя (три повече от преди), два субуфера и два усилвателя. Девет ще се говорителите в RWD, с един субуфер и един усилвател. Tesla е монтирала и по-силен микрофон за подобряване качеството на телефонните разговори.
Подобрена е и геометрията на предното окачване, за да се подобри динамиката и комфорта на шофиране.
Доставките на обновения Model 3 ще започнат през октомври в Европа.