В ицепрезидентът на Dacia Ксавие Мартине смята, че трябва да се постави по-голямо ударение върху ефикасността, за да се неутрализира все по-голямото тегло на електрическите автомобили.
Подчертавайки стремежа на Dacia върху намаляване теглото на своите автомобили, особено като ги продава с това, което според Мартине може да се определи като „най-важно”, той заявява: „Ако наистина гледаме сериозно на колективното намаление на вредните емисии, тогава прекомерното тегло не трябва да се допуска.”
Това е философия, която показахме със Spring, който тежи 975 кг. Възнамеряваме да продължим с нея и в бъдеще. Това е автомобил, който се шофира средно 40 км дневно със скорост 30 км/ч. няма нужда за голяма, тежка батерия или мощен мотор”, казва Мартине пред Autocar.
Относно големите електромобили, особено SUV, които в момента много компании лансират, вицепрезидентът на румънската марка заявява:
Няма логика. Лудост е да позволиш на хората да правят автомобили, тежащи два, три тона, в които се вози един човек и който изминава само 55 км дневно.”
А примери за тежки електромобили не липсват. BMW i7 е над 2,7 тона, а Mercedes-Benz EQS над 2,8 тона. Rolls-Royce Spectre се очаква да тежи над 3 тона. Други луксозни марки също ще гонят 3 тона с предстоящите си лансирания. Тук дори няма да споменаваме електрическия Hummer, там нещата са трагични в този аспект.
Запитан дали Dacia би доразвила своята философия със създаване на електромобил, който да конкурира Citroen Ami, Мартине отговаря:
Няма един отговор на решенията за мобилност в този фрагментиран свят, като през следващите 20 години ни предстоят повече промени, отколкото през последните 100. Всеки трябва да заложи на силните си страни – и ако се опитаме да се копираме един друг, просто ще се окажем лоши копия.”
„Марките трябва да дефинират своите ценности и какво означават. Мисля, че силата на Dacia днес е, че нейната позиция е супер ясна.“