Е дна от основните пречки пред масовата електрификация на автопарка е цената. Затова Dacia взима нещата в свои ръце, за да покаже как се прави. Акцията е насочена специално за германския пазар, на който моделът ще се продава с отстъпка от 10 000 евро до 31 март.
Това е нечувано намаление, почти наполовина на стартовата цена от 22 750 евро в Германия. С този „електробонус”, както го нарича Dacia, цената на хечбека започва от едва 12 750 евро за Essential ниво и мощност 45 к.с.
Това не е първият път, когато клиентите на Dacia имат възможността да се радват на подобни драстични намаления, но е най-големият досега. Когато Spring бе първоначално лансиран па зара, моделът получи „екологичен бонус” от 9750 евро.
Ясно е, че Spring е много далеч от най-технологичните и модерни електромобили на пазара, но със скромната си батерия от 26,8 kWh и теглото под един тон, моделът осигурява пробег около 200 км в града. Привлекателността на модела се подсилва и от интервалите за обслужване на 30 000 км, както и 8-годишната (или 120 000 км) гаранция на батерията при оставащ капацитет от 75%.
Моделът се произвежда в Китай с помощта на Dongfeng, само в Германия марката е продала над 30 000 бройки от 2021 г. насам. Бонусът за немския пазар идва, след като от 1 януари в страната вече не се предлага държавна субсидия за закупуване на електрическа кола. С това се прекратява седемгодишната инициатива на Германия да дава по 4500 евро отстъпка на клиента и 2250 евро на производителя, за да стимулира навлизането на EV на пазара й.