Н овата Dacia Duster ще стартира от 19 960 евро във Франция, цена, за която Renault Group смята, че е отличен баланс между достъпност и покачващите се разходи.
Dacia си изгради репутацията на производител, чиито фокус е прословутото съотношение качество-цена, но в същото време марката трябва да постигне марж на печалбата от 15% до 2030 г.
Новият Duster, представен миналата есен, е първата голяма промяна за модела от лансирането му през 2012 г., макар по номенклатурата на марката той да е трето поколение. Сега Duster е изграден на платформата CMF-B на Renault-Nissan, като за пръв път в гамата му има хибридно задвижване, двугоривната версия на LPG си остава.
Моделът ще бъде представен пред публика на 26 февруари по време на автомобилния салон в Женева, а нашата медия ще е в „Палекспо”, за да станем свидетели на този момент. Доставките към клиенти ще започнат през втората половина на годината.
Базовата версия Essential с предно предаване е почти 2000 евро по-евтина от следващото ниво, Expression, което във Франция стартира от 21 600 евро. Най-евтината версия с 4х4 започва от 23 400 евро, а хибридната версия - от 26 600 евро. Хибридните модификации в нива Extreme и Journey са най-скъпи, започват от 28 100 евро.
Настоящият Duster започва от 17 990 евро във Франция (т.е. само 2000 евро по-малко от новия модел), но има и по-ниски оферти за коли на склад, което е повече от разбираемо предвид факта, че скоро започват продажбите на новия модел.
Критиците ще кажат, че разликата с конкурентите намалява: Hyundai Bayon е оценен на 18 950 евро (кросоувър); Kia Stonic започва от 21 500 евро, базовата цена на Renault Captur е 21 500 евро, колкото и на Citroen C3 Aircross.
Но всички тези „конкуренти” спадат към сегмента на кросоувърите, а не на SUV моделите. Dacia Duster е именно такъв, доказал се 4х4 модел с пътен просвет до 217 мм и ъгъл на атака над 30 градуса, който наистина може да атакува офроуд препятствия, докато споменатите модели най-много да успеят да качат някой бордюр.