BMW иска бъдещите М електрически автомобили да се държат като техните предшественици с традиционни двигатели. Компанията смята, че спортното шофиране изисква по-добра сетивна обратна връзка, отколкото електрическите коли предлагат, съобщава CarAndDriver.
Директорът на BMW M Франк ван Мийл коментира пред WhichCar, че компанията харесва подхода, който Hyundai е предприела с новия Ioniq 5 N. Електрическият автомобил може да симулира смяна на предавки и дори звука от 4-цилиндров турбо двигател.
Ван Мийл коментира, че и BMW M обмисля различни идеи в този стил, които да направят изцяло електрически М модел по-атрактивен за шофьора. Компанията вече има работещ прототип на първия електрически М модел, който е по един електромотор на всяко колело. Така колата ще има не само повече мощност, но и ще може много по-прецизно да я разпределя до различните колела във всеки един момент.
Това само по себе си ще позволи постигането на динамика, която в момента е почти невъзможна при ДВГ. Но ван Мийл смята, че е нужно още, за да може шофьорът да е доволен.
„Ако шофирате електрическа кола само с една предавка, издавайки някакъв звук над седем октави, не знаете дали сте в средата на оборотите и дали това е равно на 145 км/ч или друго. Така че такъв подход всъщност няма да работи. И имаме нужда от решение за това“, казва той.
BMW M вече има няколко идеи. Една от тях е комбинация от акустични индикации и/или вибрации, които да дават обратна връзка на шофьора. Точното им имплементиране все още е в процес на разработка.