В исоките цени на батериите са причината електромобилите да струват повече от по-сложните като конструкция конвенционални автомобили с ДВГ. Огромният скок на суровините литий и никел правят невъзможно за компаниите да намалят цените на своите електрически модели.
BMW се надява новият дизайн на пакетът да им донесе ценово предимство, с което да могат да компенсират покачващите се цени на суровините.
Позовавайки се на източници близки до компанията, Bloomberg съобщава, че моделите, които ще стъпят на платформата Neue Klasse, предвидена да бъде качена на конвейра през 2025 г., ще разчитат на заоблени клетки. По този начин BMW ще стане конкурентен на Tesla, която в момента използва цилиндричен дизайн на клетките. Източниците казват, че новите батерии ще се произвеждат от сегашните доставчици на BMW, като дизайнът ще помогне на баварците да постигнат 30% намаляване на цената. Иначе в момента BMW получава батерии от китайските CATL и EVE Energy, южнокорейската Samsung SDI и шведската Northvolt.
В материала на Bloombergs се твърди също, че новите клетки за батериите на BMW ще предложат по-висока енергийна плътност от клетките на Tesla с „поне двуцифрен процент”, което може да даде на германските автомобили дори по-голям пробег от Mode 3 и Model Y.
През миналата годината компаниите са плащали по $118 за киловатчас капацитет на батерията, казва проучване на Bloomberg за цените на литиево-йонните батерии. Източници на изданието твърдят, че цената на сегашните батерии на BMW вече са под тази цифра.