Е дно от основните клиентски притеснения относно електромобилите е издръжливостта на техните батерии. В първият си продължителен тест драйв на модел от гамата ID на Volkswagen, немската автомобилна асоциация, ADAC, стигна до заключението, че батерията на ID.3 се представя много добре.
След 100 000 км тестове, батерията на ID.3 е с остатъчен капацитет от 93%. Организацията казва, че това е абсолютно в рамките на очакваните загуби след подобен пробег, въпреки факта, че тестерите умишлено не са спазвали всички препоръки на VW за зареждане.
Първо, те са използвали многократно бързи зарядни станции, нещо, което клиентите, които могат да зареждат у дома, вероятно няма да правят. Второ, от ADAC често са зареждали автомобила до 100%, което автомобилът също не препоръчва (а Tesla дори ще наказва клиентите си при установяване на подобно зареждане на техните станции).
Въпреки това, организацията казва, че няма съмнения относно издръжливостта на батериите на електрическите модели на VW. Тя поздравява марката за това, че рекламира нетния капацитет на батериите си, а не брутния.
Иначе брутният капацитет е 82 kWh, но използването му влия съществено върху издръжливостта на пакета. Производителите се борят срещу това, вграждайки буфер в своите батерии, които пречат на собствениците да използват определен обем от капацитета. Но не всички марки рекламират тази разлика, което може да доведе до определено разочарование в клиентите. Volkswagen обаче дава ясно да се разбере, че нетният капацитет на батерията на ID.3 е 77 kWh.
Макар обратната връзка на ADAC по отношение на ID.3 да е положителен, организацията има някои препоръки към клиентите. Основната е да актуализират постоянно автомобилите си чрез ъпдейтите по въздуха. Организацията казва, че те са в основата за увеличената мощност на зареждане, направили са задвижването по-ефикасно и са удължили пробега на ID.3 в студените сезони, докато автомобилът е бил на тяхно (ADAC) разположение.
Но ADAC не е свършил с ID.3. Организацията планира да продължи тестовете до достигане 160 000 км, когато гаранцията на VW свърши и рисковете за собствениците се увеличат. На база постигнатото до момента, ID.3 не би трябвало да се затрудни да прескочи фазата на гаранцията, след който се казва, че батерията ще е с остатъчен капацитет от поне 70%.