Батерията на бюджетния електромобил ACM City One ще може да се сменя по време на път

Пламен Георгиев,
ACM City One

, Adaptive City Mobility

ACM City One

О чевидна е тенденцията за лансиране на компактни електромобили, които да гарантират мобилността в градовете. Доказва го Citroen Ami и копието му Opel Rocks-e. Има и други примери във формата на Mobilize EZ-1 или e.GO, който всички очакваме с нетърпение да започне да се произвежда в България. Сега на дневен ред идва още един представител на германския стартъп ACM (Adaptive City Mobility). Но за разлика от германския стартъп Next.e.Go, City One на AMC предлага доста по-различна конфигурация, а и доста по-ниска цена.

Моделът е разработен с помощта на Magna, има четири врати, модуларна кабина и батерии, които ще може да се сменяват, е предназначението на модела е за автопаркове.

Adaptive City Mobility

Компанията ACM е основана през 2013 г., като през годините е оглавявана от редица бивши кадри на BMW, Audi и Opel. Първоначалното финансиране идва от германското правителство, докато допълнителните средства са набрани от частни инвеститори от Китай, Германия и Швеция.

Тестовете на първия прототип започва през 2017 г. Само след дни ще бъде показан и крайният дизайн по време на изложението IAA Mobility в Мюнхен. Компанията обещава да започне производство през 2023 г., а масовото производство трябва да набере сила през 2024 г.

Adaptive City Mobility

ACM City One е компактен електромобил с размери 3,60 x 1,65 x 1,67 м и тегло 950 кг. Задвижването е поверено на електромотор с мощност 25 kW, който ще му позволи да развива максимална скорост от 110 км/ч. Интересна е батерията с капацитет 24 kWh, част от която може да се сменява. Четири куфара с обем 2,5 kWh всеки са разположени под багажника. Те ще могат да се сменят с напълно заредени техни аналози само за 3 минути. Това ще позволи по-дълъг пробег между зарежданията. Пълното зареждане на батерията ще отнема 5 ч от зарядно устройство или 8 ч от домашен контакт. В допълнение се предлага опционален покривен багажник, който може да превозва повече батерии, увеличаващи стандартния пробег от 240 км до 360 км.

Adaptive City Mobility

В интериора виждаме спартанско оформено табло с голям сензорен екран, кръгли вентилационни отвори, няколко бутона на централната конзола и няколко отделения за съхранение. В купето може да седнат до пет човека, а багажникът от 400 л е огромен за подобни външни габарити.

Сгъването на задните седалки превръща модела в „баничарка” с равен товарен под, метална разделетилна преграда, впечатляващ обем от 1450 л и максимален капацитет за натоварване от 380 кг. Ако има идея за използване на City One като ван, може да бъдат добавени панели вместо задни стъкла и 40-инчов екран на задната врата, на който да текат реклами по време на движение.

City One ще се цели в купувачите на превозни средства за автопаркове, тъй като може да се използва за споделено пътуване, такси, търговски автомобил. Компанията планира да го предлага и на частни клиенти, като цената му ще варира между 10 000 и 15 000 евро (родният модел се очаква да струва поне 20 000 евро).

ACM твърди, че вече имат над 208 000 поръчки.

Електрическият Opel Rocks-e може да се кара с книжка за мотопед

Компанията, която ще прави електромобили в Ловеч, набра нови $57 млн.

Проучване: Volkswagen е най-иновативната компания

Източник на статията: Vesti.bg

електромобили Adaptive City Mobility ACM City One