Анализ: Големият пробег на електричките не е чак толкова важен

Страхът да останем сред нищото без ток изглежда неоснователен за масовия потребител

Мартин Дешев,
мобилна зарядна станция

, Lightning eMotors

Мобилна зарядна станция на Lightning eMotors

В продължение на години една от най-големите критики към електрическите автомобили е техният пробег с едно зареждане и съответно бавното презареждане. Казусът дори си получи неофициално име: „тревожност заради пробега“ или притеснението, че ще тръгнем на път с електричка и тя ще ни остави сред нищото.

Според мащабно проучване на Recurrent, в масовия случай този страх е неоснователен, съобщава InsideEVs. Компанията е анализирала данни за пробега и зарежданията на 18 000 електромобила на цялата територия на САЩ.

От тях става ясно, че средно един електромобил изминава на ден между 32 и 72 км. Това е равно на едва 8% до 16% от наличния заряд на батерията. Същевременно, повечето електрички на пазара вече предлагат около 400 км пробег с едно зареждане.

И още една изненада. Трите най-големи щата по площ – Аляска, Тексас и Калифорния отчитат дневна измината дистанция под средното за страната.

И преди някой да каже, че собствениците на електрички просто карат по-малко от страх, това не е вярно. Официални данни на американския Департамент по транспорт показват, че притежателите на коли с ДВГ изминават средно по 59 км. на ден.

Проучването показват, че средната дистанция варира много според региона заради неговите географски и икономически особености. Да, електрическите автомобили може да не са подходящи за много дълги пътувания, но за болшинството от казусите, в които се използват, пробегът им е повече от достатъчен и сега.

коли автомобили електрически автомобил електромобили зареждане на електромобил