Администрацията на Байдън се провали със зарядната инфраструктура

Инвестицията от $7,5 млрд. за зарядни станции досега се е материализирала в 7 локации за две години

Tesla зарядни станции

iStock

П резидентът Джо Байдън имаше план до 2030 г. в САЩ да бъдат изградени 500 000 зарядни станции с държавни пари. Тези станции, твърдеше Белият дом, щяха да помогнат на американците да се почувстват спокойно и да преминат на електрическо задвижване, пише The Washington Post.

Но днес, над две години, след като Конгресът насочи $7,5 млрд. за изграждане на тези станции, само 7 такива са изградени в четири щата. И докато същата администрация налага по-стриктни изисквания за отделяните нива вредни емисии от колите и пикапите, които ще изискват повече електромобили и хибриди в гамите на производителите, наизпълнените политически обещания ще забавят допълнително масовото навлизане на ЕV в САЩ.

Bipartisan Infrastructure Law, който Байдън подписа през ноември 2021 г., включваше $7,5 млрд. за станции, от които $5 млрд. бяха предназначени за различните щати в т. нар. “formula funding”. Тези пари трябваше да се изразходват за изграждане на бързи зарядни станции по протежение на основните магистрали в National Electric Vehicle Infrastructure, или програмата NEVI.

Но за тези две години въпросната програма е „родила” 7 станции с общо 38 зарядни точки, съобщи говорител на Federal Highway Administration. Финансирането би трябвало да е достатъчно за изграждането на до 20 000 зарядни точки или 5000 станции, казва анализ на Atlas Public Policy.

Излишно е да коментираме тези факти как се използват от републиканците, но не и без основание.

Но по-притеснителното е, че това забавяне е било очаквано, а причината – бюрокрацията. От друга страна от Белия дом казват, че очакват целта от 500 000 обществени бързи зарядни станции да бъде постигната още през 2026 г.

В момента в САЩ има около 10 000 бързи зарядни станции, от които над 2000 са Tesla Superchargers. Критиките към останалите са, че са ненадеждни. J.D. Power изчислява, че само 80% от всички опити за зареждане на тях са успешни.

Затова и администрацията изисква новите зарядни станции да функционират в 97% от времето, да гарантират 150 kW мощност за захранване на всяко зарядно, да не са на повече от миля от междущатска магистрала.

зарядни станции Джо Байдън Bipartisan Infrastructure Law САЩ