Volkswagen разработва нова гама от електромобили, като стартът на серийното производство ще бъде даден през 2020га. Със световната премиера на концептуалната студия на салона в Шанхай, компанията хвърля светлина върху своята нова фамилия от автомобили с електрическо задвижване.
Моделът I.D. CROZZ е първият електрозадвижван CUV модел (Сrossover Utility Vehicle) на Volkswagen, обединяващ в едно чертите и качествата на спортните купета с четири врати с тези на SUV-моделите.
I.D. CROZZ още отсега може да служи за конкретен пример на това, което бихме могли да очакваме през 2020 г.
Концептуалният I.D. CROZZ развива максимална мощност от 225 кВт, постига максимална скорост от 180 км/ч и може да измине пробег дo 500 километра (според нормата NEDC) с едно пълно зареждане на акумулаторната батерия. На зарядни станции с мощност 150 кВт (променлив ток), високоефективната батерия може да бъде презаредена до 80% само в рамките на 30 минути с помощта на системата за бърз заряд.
I.D. CROZZ използва новоразработената модулна платформа с електрозадвижване MEB (Modulare Elektrifizierungsbaukasten). При моделите с MEB архитектура, модулите на мостовете и електрозадвижването са малко по-раздалечени, а между тях се простира дългото междуосие. Всички задвижващи модули се отличават с компактна конструкция, а акумулаторната батерия е напълно вградена в пода на каросерията. Конфигурацията на седалките също се отличава със забележителна гъвкавост. Всичко това освобождава вътрешен обем, който може да се оползотвори по различни начини – щедро оразмерено и грижливо оформено отворено пространство („Open Space”), което прекрачва нормалните граници на автомобилните класове.
Четете още:
Qoros разкри асиметричните си врати