Р уската държава придоби всички активи на Renault в Русия - официално, но не това е новината от днес, защото тя бе само въпрос на формалност, както вече ви информирахме.
Новината е, че московският завод на френската компания, в която се сглобяваха модели още на Dacia и Nissan се връща към доброто старо време, когато произвеждаше “Москвич”.
Това обяви кметът на руската столица Сергей Собанян в личния си блог, цитиран от агенция ТАСС.
По думите му основен технологичен партньор за възраждането на "Москвич" ще стане "Камаз". Нещо повече - планирало се отначало да се произвеждат автомобили с двигатели с вътрешно горене, а в бъдеще - електромобили.
По-възрастните ни читатели (или по-любознателните) ще си спомнят, че някога в България се чакаше с години за “Москвич”. Записваш се и тръпнеш кога ще ти дойде редът.
Любопитно е, че поне до края на 2021 г. правата върху марката и името “Моксвич” се държаха от Volkswagen. Към онзи момент нямаше информация дали те са удължени или VW просто е отказал да го направи. През 2015 г. Renault анонсира планове да върне “московеца” към живот, като го превърне в това, което е Dacia - поне за местния пазар, но те не бяха доведени докрай.
A Renault се разделя както с московския си завод (“москвич” означава московчанин, бел. ред.), така и с дела с АвтоВАЗ, като си запазва правото до 6 години да се завърне. Това е записано в договора като опция.
Подписани са споразумения за прехвърляне на руски активи от групата Renault на Руската федерация и правителството на Москва", се казва в изявление на министерството на индустрията и търговията.
Акциите на завода Renault Rossia са на 100 процента предадени на управата на Москва, а делът в АвтоВАЗ, възлизащ на 67,69 на сто, на научния институт НАМИ. Останалите акции в производителя на Лада държи “Ростех".
Сделката е станала възможна след одобрение от страна на руската Федерална антимонополна служба.