Защо в Германия производството на автомобили е обречено да продължи да спада

В Германия производството на автомобили е много скъпо, в САЩ цената за труд е почти 2/3 по-ниска

завод BMW Мюнхен роботи

BMW

П роучване установи, че производството на автомобили в Германия може да струва до $7800 повече, отколкото в Китай. С влизането в сила на митата за внос на автомобили в САЩ, чуждестранните автомобилни производители, включително тези от Германия, обмислят производството на повече коли на територията на Съединените щати. В случая с Audi това би означавало установяване на производство в САЩ за първи път.

Оказва се обаче, че избягването на митата не е единственият стимул за преместване на производството от Германия в САЩ; избягването на високите вътрешни разходи за труд, които натоварват германската автомобилна индустрия, е друг основен фактор.

Ново проучване на консултантската компания Oliver Wyman за първи път разкри огромната разлика в разходите за труд между Германия и други страни. То също така помага да се обясни защо вътрешното производство на автомобили е спаднало с повече от една четвърт през последното десетилетие и защо този спад вероятно ще продължи.

Анализаторите, сравняващи 250 автомобилни завода по целия свят, установяват, че Германия е най-скъпата страна на планетата за производство на нови автомобили, като всяко превозно средство носи на производителя си средна сметка за труд от $3300, която покрива заплати, пенсионни вноски и други обезщетения. Преместването на производството в САЩ би намалило тази сметка наполовина и дори повече.

Но дори производството на автомобили в Америка изглежда скъпо в сравнение с производството им в Китай, където цената на труда на превозно средство е само $585. В някои случаи производството на автомобил в Германия струва до $7800 повече, отколкото в Китай, според същия доклад.

„Възниква въпросът как можем изобщо да продължим да произвеждаме автомобили в Германия в бъдеще“, казва Фабиан Бранд, ръководител на Oliver Wyman за Германия, пред вестник Handelsblatt. „Ако обемите продължат да намаляват, много средни доставчици или ще ни напуснат, или ще фалират напълно.“

Но ако митата някога престанат да бъдат проблем и намаляването на разходите за труд е основен приоритет, има дори по-добри възможности за нов завод от Китай. Проучването разкрива множество страни, където разходите за труд правят дори китайските да изглеждат скъпи, включително Мексико, където цената на труда на кола е $305, и Румъния, където е само $273. Страната, която наистина предлага най-доброто съотношение цена-качество за автомобилостроене, обаче, е Мароко, където цената за труд на кола е невероятните $106.

Източник на статията: carscoops.com

производство труд цена на труда Германия