Защо „АвтоВАЗ“ не произвежда „Лади“ с турбо

В своя блог „Поладим с Lada“ “АвтоВАЗ“ обясни проблема с производството на автомобили с мощни двигатели, включително с турбини

Пламен Георгиев,
Lada Iskra

, АвтоВАЗ

Lada Iskra

Е дна от причините е, че монтирането на турбо ще изисква мащабен реинженеринг на двигателя: „ще трябва почти напълно да се „изгребе“ базовия двигател: да се сменят материалите, системата за смазване, охлаждането, вентилацията на картера“, обясня авторът на блога.

Следователно турбодвигателят ще бъде по-скъп от атмосферния мотор „поне с 50%“. Също така, пускането на модел с двигател с принудително пълнене изисква това да бъде заложено на етапа на проектиране на автомобила, тъй като увеличаването на параметрите на мощността неизбежно изисква преразглеждане и преработка на трансмисията, спирачната система, шасито и охладителната система. Което отново ще се отрази на себестойността на автомобила - цената ще стане двойно по-висока.

Отбелязва се, че исторически турбо двигателите не са търсени в Русия. В страната, според действащото законодателство, данъкът се изчислява въз основа на мощността, а не на работния обем на двигателя, както в европейските страни, където този фактор стана решаващ в полза на намаляването и компенсирането на загубените „коне“ чрез монтирането на турбина.

Въпреки това, проектът за създаване на турбодвигател на „АвтоВАЗ“ не е затворена страница и компанията има всички шансове да покаже на какво е способна. В момента се подготвят няколко нови модела под марката Lada, които са по-големи от произвежданите в момента. Това е новата Lada Vesta, която ще стане по-голяма, 7-местен миниван и кросоувър от клас D със система за задвижване на четирите колела.

турбо Lada АвтоВАЗ руски автомобили