В понеделник Владимир Путин е бил на посещение в Толиати, за да разбере какви са плановете на най-големия автомобилен производител за близките години. След три години на пазара трябва да излязат три изцяло нови модела в сегменти, където Lada не е представена днес. Всичко най-интересно от тази визите на Путин обобщава Motor.ru.
За Владимир Путин посещението в „АвтоВАЗ“ е първото от почти 14 години: за последен път руският лидер е бил във Волжския завод през май 2011 г., когато тества новата тогава Lada Granta.
Тонът на събитието е даден от ръководителя на автомобилния гигант Максим Соколов: топ мениджърът директно заявява, че заводът „повдигна завесата на търговските тайни“, за да могат всички да видят как ще се развива „АвтоВАЗ“ в бъдеще. Повече снимки от събитието може да видите на kremlin.ru.
Акцентът на програмата е била демонстрацията на пълноразмерни модели на два кросоувъра и миниван: новите продукти все още нямат имена, но е обещано до бъдат пуснати два модела в производство преди 2027 г. Следващият нов продукт ще бъде кросоувър, базиран на Vesta или проекта B-Cross.
Моделът ще бъде позициониран между сегменти B+ и C, тоест може да се счита за аналог по тегло и размер на Haval Jolion. През юни пък ще чакаме пълноразмерен прототип на Lada B-Cross. Скелетът на кросоувъра съдържа около 460 части, от които 135 са съплатформени от Vesta. Очаква се серийното производство на B-Cross да започне през 2026 г.
Според вътрешни лица B-Cross ще се отличава не само с външния си вид: именно на тази кола се очаква да дебютира модернизираният 1,8-литров двигател с мощност... 135 к.с.
Но голямата изненада от „АвтоВАЗ“ е напълно нова Niva. Миналата есен вицепрезидентът по продажбите и маркетинга Дмитрий Костромин каза, че няма нужда да се разработва SUV от трето поколение. На Владимир Путин обаче е бил показан концептуален автомобил, наречен Т-134, стилизиран като класическа Niva. Представител на Lada е потвърдил, че той също ще бъде базиран на платформата на Vesta и изразява надежда, че моделът ще намери своето място на пазара.
Проектът T-134 е адаптация на дизайна на Niva от трето поколение към вътрешната платформа B/C. Първоначално кросоувърът е създаден около платформата CMF-B-LS и е трябвало да стане руският аналог на новия Duster. Приликата с румънския модел са очевидни, ако бъдат сравнени ъгълът на покрива и предните врати. А екстериорният дизайн е базиран на концепция от преди четири години.
Във всеки случай кросоувърът няма да се появи в серийно производство преди 2028 г. Името Т-134, което „се отнася до славното минало“, не е избрано случайно: асоциации със съветски танкове Т-34 и самолети Ту-134.
Нов продукт, потвърден за масово производство, е миниванът B-Van. На президента е бил показан макет на пропорциите с неокончателния проект: окончателният вариант ще бъде съгласуван до месец и половина. Еднообемният автомобил на платформата на Vesta предполага седемместна кабина с напълно функционален трети ред седалки с добър достъп до тях. Дължината ще бъде 4,6 метра, а миниванът ще излезе на производствената линия през 2027 г.