„Колкото повече, толкова повече“. Казал го е известен мислител, затова и автомобилните компании изповядват това верую дословно. Преди 2-3 десетилетия единственият екран в автомобилите бе този на аудио системата, на който се виждаше избраната станция. Днес размерът на екраните е поредното бойно поле, на което конкурентите мерят сили.
Най-новият модел, който шокира с „телевизора“ си, е електрическият Mustang Mach-E. Това е детайлът, който доминира в интериора със своя 15,5-инчов диагонал. Той е толкова голям, че 10,2-инчовото приборно табло изглежда миниатюрно.
Tesla Model 3
Инфоразвлекателната система SYNC 4 е проектирана за 8 до 15,5-инчови дисплеи, затова се очаква, че следващото поколение на F-150 ще е с 12-инчов централен дисплей. Такъв вече се предлага в наскоро обновения пикап Ram 1500. Далеч напред в тази класация все още си остава Tesla Model S и Model X, които разчитат на 17-инчови „телевизори“. С 2 инча по-малък диагонал са централните дисплеи на Volkswagen Touareg и Tesla Model 3.
Volkswagen Touareg
На този фон 8,8-инчовите (заменящи досегашните 6,5-инчови) дисплеи на 2020 Alfa Romeo Giulia и Stelvio изглеждат миниатюрни спрямо няколко пъти по-евтиния от тях Renault Clio. Най-продаваният френски модел има 9,3-инчово приборно табло и 10-инчов централен дисплей (вертикален).
Mercedes-Benz GLS 600 Maybach
Още по-големи са дисплеите при Mercedes, но там не са сензорни. Повечето модели на марката предлагат 12,3-инчово приборно табло, допълнен от същия по размер дисплей на инфотейнмънт системата. С по три екрана са Audi и Jaguar Land Rover.
Audi SQ8 TDI
Макар не всички да са фенове на големите дисплеи в автомобилите, данните на IHS Markit казват, че през последните пет години дисплеите на инфоразвлекателните системи са нараснали от 6,4 на 7,3 инча (средно). Те посочват още, че броят на автомобилите, оборудвани със 7-инчови или по-големи дисплеи е скочил с почти 75% (в САЩ, но тенденцията същата и в останалата част на света) за същия период.
Byton M-Byte
Остава да вадим дали автомобилните производители ще се решат на драстичния експеримент на Byton, който монтира 48-инчов дисплей в M-Byte.
Китайците превръщат автомобила във високотехнологичен кино салон