Volkswagen прекрати производството в Европа на Polo, за да подготви фабриката си в Памплона, Испания, за производство на достъпни изцяло електрически малки автомобили. Така за пръв път от 40 години Polo няма да се произвежда в Европа.
Остава успокоението, че Polo остава в продажба на континента, като сега производството ще се извършва само в завода на марката в Кариега, Южна Африка.
Испанският завод ще започне да произвежда два напълно електрически малки SUV през 2026 г. Единият ще е с емблемата на VW, а другият с тази на Skoda.
И двата SUV-а ще бъдат изградени на съкратена версия на платформата MEB на автомобилния производител. Промените по платформата MEB са направени, защото VW се стреми да продава колите на цени, по-близки до тези на моделите с ДВГ.
Версията на Skoda ще се казва Epiq и ще започва от 25 000 евро, съобщи автомобилният производител по-рано тази година.
Миналия декември VW загатна формата на своята версия с ID2all SUV.
Ревизираната платформа MEB ще бъде в основата и на електрически малък хечбек, който ще се произвежда в Марторел, Испания, заедно със свързан модел на Cupra.
Малките SUV T-Cross и Taigo, задвижвани с ДВГ, ще продължат да се произвеждат в завода в Памплона заедно с EV моделите.
Продажбите на Polo в Европа намаляха през последните години, тъй като купувачите се насочиха към малки SUV като VW T-Roc и T-Cross.
VW продаде 90 107 Polo през първите осем месеца на годината, което го прави номер 8 по продажби в сегмента на компактните автомобил в Европа, според данните на Dataforce.
Тази година Dacia Sandero е най-продаваният малък автомобил в Европа и номер 1 като цяло до август със 183 183 продажби, показват данните на Dataforce. Втори и трети са Golf и T-Roc
VW произведе 8,4 милиона Polo в завода в Памплона от началото на производството през 1984 г. Последният модел, който напусна производствената линия през юли, беше син вариант Life с 1,0-литров TSi двигател с 95 к.с. и петстепенна ръчна трансмисия.