П рез последната седмица Alfa Romeo е много актуална. Вече две компании я използват като мерило, което да бъде надминато. Първо босовете на Hyundai обявиха, че искат бъдещите им модели да предлагат дизайн, който да е „по-секси” от този на италианската компания. Сега на ред е Херберт Диес, големият човек във Volkswagen Group, който смята, че SEAT трябва да се трансформира в пряк конкурент на Alfa.
"Млада, спортна, желана, емоционална – така позиционираме SEAT малко по-високо,” коментира Диес пред Automotive News наскоро. "Днес, SEAT разполага с много по-добър продуктов микс от преди няколко години, което помага на марката да се радва на най-младите клиенти в Групата. Вярвам, че тази марка разполага с много голям потенциал.”
Главният изпълнителен директор на VAG иска SEAT да привлича младите, които не си спомнят славните дни на Alfa Romeo. Ето защо испанската компания ще разшири моделната си гама и ще привлича нови за марката клиенти.
"За хората на нашата възраст това е фантастична марка, но откакто се помня Alfa върви надолу," добавя Диес. “Попитайте 25-35-годишните хора за Alfa, те нямат идея какво е Alfa.”
Диес иска да препозиционира испанската компания в портфолиото на Volkswagen Group. Volkswagen ще остане основният стълб, а Skoda ще продължи да бъде малко по-евтината алтернатива на германската марка. SEAT ще поеме ролята на по-спортното поделение, особено с наскоро обявената отделна спортна марка Cupra.
В момента SEAT е на финалната права за продуктовото лансиране на третия си SUV модел, спортният Terraco, който ще бъде пуснат по-късно тази година. Той ще е по-вълнуващият братовчед на Skoda Kodiaq, с който споделя платформата и моторната гама. В зависимост от пазара, клиентите ще имат избор от 1,5- и 2,0-литрови TSI турбо бензинови двигатели, както и 2,0-литров дизел.
Като потвърждение на възхода на испанците идва фактът, че за първите шест месеца на годината SEAT отчита ръст на оперативната печалба от цели 63% спрямо същия период на миналата година.
Британец направил 33 пътни нарушения за 4 часа
Отличници: 300 000 лева подкуп за руски катаджии
BMW ще произвежда повече в Тайланд, за да се предпази от търговската война