Т ърговската война между САЩ и Китай започна, а с това започнаха да падат и косвените жертви. Една от тях е компанията BMW, която произвежда сериозен брой автомобили в САЩ. Сериозен брой е меко казано, тъй като през 2017 г. именно баварците са най-големият износител на автомобили от САЩ (272 346 автомобила за износ). А това ще рече, че сега са под сериозната угроза да бъдат силно ударени от наложените 40% акцизи върху автомобилите, внасяни в Китай от САЩ.
В Спартанбург, Южна Каролина, BMW произвежда повечето от своите SUV модели. Китай, от друга страна, е най-бързо разрастващият се пазар за BMW, което поставя компанията в трудна ситуация. Но явно е намерено частично решение на въпроса: тя просто ще прави повече BMW X5 в Тайланд.
Баварската компания обяви, че произвежда между 10 000 и 20 000 бройки X5 в Тайланд, за да посрещне търсенето в Китай. BMW започна производството на предходното поколение Х5 в Тайланд през пролетта на 2016 г. Сега шефовете от Мюнхен заявяват, че заводът там има капацитета да произвежда „съществена част” от автомобилите, които компанията би трябвало да изнася от САЩ за Китай.
Но това изглежда като частично решение на въпроса. Защото никой не казва какво се случва с Х7, който предстои да влезе в производство през есента, а добре знаем любовта на китайците към огромните SUV автомобили.
За да заздрави позицията си на най-бързо растящия за марката пазар, този в Китай, баварците и Brilliance Automotive Group са постигнали споразумение да разширят своят джойнт венчър BMW Brilliance Automotive (BBA), който ще експортира изцяло електрическия iX3 SUV на пазарите извън Китай.
Освен джойнт венчъра BBA, BMW Group подписа споразумение с Great Wall Motor за производството на електрическите модели MINI.
Сега на ред е да разберем какъв ще е ходът на Mercedes-Benz, който има същите проблеми като BMW. Mercedes също са избрали САЩ за „поле”, на което да произвеждат основната част от своите SUV модели.
Донапомпаха най-мощния ЗИЛ до 700 к.с.