VW се отказва от МЕВ в Китай, ще произвежда на платформа на Xpeng

Първият модел на китайска платформа ще бъде пуснат в продажба в Китай през 2026 г.

Пламен Георгиев,
Volkswagen завод в Китай поточна линия

, Volkswagen

Снимката е илюстративна

olkswagen ще се откаже от собствената си MEB платформа в Китай. Предприятието Volkswagen Anhui, три четвърти от което са собственост на германците, ще започне да произвежда електрически автомобили на базата на архитектурата CEA (China Electrical Architecture), разработена съвместно с китайската Xpeng.

Според вътрешни лица причината за преминаването към друга платформа са слабите продажби на кросоувъра ID. Unix, базиран на модулната MEB. Първият Volkswagen на CEA ще бъде качен на поточната линия през 2025 г. и ще излезе на пазара през 2026 г.

Volkswagen планираше да пусне няколко модела на платформата MEB след ID.Unix. Сега тези планове очевидно са преразгледани: следващият модел на европейската архитектура, която вече беше в процес на разработка, беше отложена. Неговото място ще бъде заето от нов продукт, разработен на китайската платформа. Общо до 2026 г. Volkswagen Anhui трябваше да пусне четири нови продукта ID в продажба.

Unix стартира през юли и оттогава са продадени само няколкостотин бройки - мижав резултат за огромния китайски автомобилен пазар. Началната цена е 209 900 юана (54 570 лв.). Volkswagen се опитва да стимулира търсенето с промоции, включително отстъпка от 40 000 юана (10 400 лв.) за покупки преди края на годината.

Очаква се преходът към китайска „основа“ да позволи на Volkswagen значително да намали цените, което ще привлече купувачи. Прогнозираната начална цена на автомобила на CEA е 140-180 хиляди юана (36 400 – 46 800 лв.).

Източник на статията: cnevpost.com

Volkswagen MEB Китай CEA