Д окато министърът на икономиката продължава да настоява, че България все още е в надпреварата за новия завод на Volkswagen, а германската телевизия ARD твърди, че Турция вече е избрана (и посочва защо), Volkswagen преоборудва целия си завод в Цвикау за производство на електрически коли. По-късно тази година компанията ще започне производството на електрическия ID3, като заявява, че заводът ще произвежда 330 000 е-коли годишно.
Volkswagen е първият голям производител, който преоборудва цял един завод за производство на електромобили. В момента в Цвикау се произвеждат няколко варианта на VW Golf, както и купетата на Bentley Bentayga и Lamborghini Urus. В завода се произвеждат 250 000 автомобила годишно, а работната сила е 8000 човека.
Сега, подготвяйки новото производство, VW инвестира в технологии, които ще направят процеса по-чист. Плановете на Volkswagen са за трансформация на още два завода, единият в САЩ.
Компанията заяви, че производството на ID.3 ще стартира към края на тази година, а до 2021 г. капацитетът на завода в Цвикау ще достигне 330 000 е-коли. Там ще се произвеждат шест модела на три марки: Volkswagen, Audi и Seat. Групата инвестира общо 1,2 млрд. евро в завода. Първите поточни линии ще се завъртят след лятното спиране на завода през август.
Тези пари няма да отидат само за организация на самото производство, а и за нещо много важно за електромобилите: компанията иска да направи производството “CO2-neutral.”
Половината от нужното електричество, захранващо завода, идва от няколко години от Volkswagen Kraftwerks GmbH, а то е зелено, добивано от ВЕЦ, соларни паркове и ветрогенератори. Макар тази енергия да е по-скъпа, Volkswagen Sachsen (със заводите в Цвикау, Дресден и Кемниц) използва зелена електроенергия от април 2017 г. Тя спестява 106 тона CO2 годишно само в Цвикау. Другата половина идва от централа в завода, която произвежда електроенергията с природен газ, а не въглища.
Електрически превоз за гостите на Олимпиадата в Токио