А втомобилните производители трябва да консолидират своите наследени бизнеси, тъй като конвенционалните автомобили с вътрешно горене ще продължат да се търсят в следващите години, според подразделението за Aurobay на Volvo-Geely, съобщава Auto News.
Обединяването на този тип активи би помогнало за подобряване на технологията за хибридно задвижване и би добавило мащаб, за да се спестят разходи, казва Майкъл Флейс, главен изпълнителен директор на шведския клон на Aurobay, Powertrain Engineering Sweden.
Volvo Cars и компанията майка Zhejiang Geely Holding Group финализираха това лято своето начинание в Aurobay, което включва два завода за двигатели в Швеция и Китай, с планове за спечелване на външни клиенти.
Най-лошото нещо, което може да се случи на климата и света, е да спре по-нататъшното развитие на тези технологии“, казва Флейс. Комбинирането на различни активи „абсолютно би имало икономически смисъл – това е доста скъп продукт“.
Автомобилните производители правят големи стъпки, за да балансират между електрическото бъдеще и наследствените ДВГ-активи.
Миналата година Volvo Cars обяви, че ще спре да прави модели с ДВГ до 2030 г. Този март Ford обяви, че разделя бързо разрастващите са EV операции и софтуерното развитие от останалия си бизнес.
Очаква се Renault Group да обяви същия ход през ноември, докато Mercedes-Benz Group обяви, че до края на десетилетието ще продава само електромобили, но с уточнението: „където условията го позволяват”.
Aurobay цели да стане „колкото е възможно по-голяма, колкото е възможно по-бързо”, което ще изисква сътрудничество.
Дори всички тези предположения и амбиции за продажби да BEV да се сбъднат, през 2040 г. около 75% от автомобилите по пътищата все още ще са с двигатели с вътрешно горене.”
Компанията, в която 2/3 е собственост на Geely, а останалата на Volvo Cars, е произвела 750 000 ДВГ и хибридни двигатели, както и електромотори в заводите си в Швеция и Китай, собственост на Volvo. В тях работят 2900 човека. В някакъв етап към компанията ще се присъедини и подразделението за двигатели на Geely Automobile Holdings.
Флейс отказва да коментира дали Aurobay води разговори с Renault за техния бизнес с двигатели. Но консолидацията на такива активи е нещо, което „определено предстои”, казва той.