Volkswagen свива времето за разработка на коли до 36 месеца и повишава качеството

По-гъвкавият подход е отговор на засилващата се конкуренция

Мартин Дешев,
Volkswagen ID2 GTI Concept

, CarMarket.bg

Volkswagen ID.2 GTI Concept

Volkswagen планира да съкрати значително цикъла за разработка на нови коли. Това не само няма да навреди на качеството, но дори и ще го увеличи, смята компанията, съобщава Motor1.

ID.2 и други два модела ще са първите, които ще преминат към новия цикъл. Досега Volkswagen разработваше нов модел за 54 месеца. Сега времето се съкращава до 36 месеца.

Германският концерн смята, че така ще може да отговори по-добре на засилващата се конкуренция. Тя е особено изразена от китайските производители, които вече имат подобни стратегии.

Първите скици на дизайна на новото поколение на ID.2 са готови още от декември 2022 г. VW планира да пусне колата на пазара до края на 2025 г.

Кай Груниц, ръководител на отдела за технически разработки на Volkswagen, споделя, че новият подход има своите рискове. Компанията обаче е изградила конкретна стратегия и стъпки, за да адресира рисковете и дори да използва новия метод, за да увеличи качеството на колите си.

Сред тези стъпки са нови процеси и инструменти за симулации и валидиране на разработките. Освен това екипите ще могат да премахнат част от валидацията с реално шофиране и ще използват симулации. Това ще съкрати времето за проверка на идеите и ще намали броя нужни цикли за реални тестове.

Например тестовете в студено време обикновено се правят 2 или 3 зими поред, докато с този подход, повечето тестове ще се правят в симулация. След това ще е нужна само една зима, за да се проведат тестове в реални условия, които да валидират работата и идеите.

VW планира да работи повече и с доставчици, за да интегрира идеи и технологии в процеса на работа. Това ще намали неяснотите за доставчиците и те ще могат по-бързо и по-уверено да подготвят новите компоненти и ще имат достатъчно информация, за да осигурят нужното качество още в началото.

Груниц казва, че VW не иска да пуска коли „с хиляди проблеми“, като има предвид трудностите в разработката на 8-мото поколение на Golf и ID.3. Амбицията на VW е новата стратегия да позволи на компанията да запази гъвкавост и да може да се адаптира бързо към пазара и конкуренцията, както например китайската BYD.

коли автомобили Volkswagen Volkswagen ID.2 GTI Concept