И зложението в Мюнхен бе мястото, на което VW обяви за сериозните актуализации, които е направил по електрическите ID.4 и ID.5. Двата модела получават новия и по-ефикасен електромотор от ID.7, но има промени също по батерията и интериора.
Задният електромотор със 150 kW и 310 Нм, който преди се монтираше в повечето версии, сега е заменен от новия APP550. Той вече идва с 210 kW и 545 Нм въртящ момент. Това е доста сериозен скок на параметрите на мотора, за който се твърди, че е доста по-ефикасен, следователно ще предложи повече пробег. Това се потвърждава от компанията, но не се казва какъв ще е пробегът. Иначе само базовият модел ID.4 Pure остава непроменен и запазва мотора със 125 kW.
Както вече казахме, версиите със задно предаване вече ще разчитат на мотора APP550 с мощност 210 kW. ID.4 Pro 4Motion с новия заден мотор вече ще предлага системна мощност 220 kW (от 195 досега), т.е. ще стигне до мощността на сегашните модели GTX. Това ще рече, че бъдещите ID.4 GTX и ID.5 GTX вероятно ще стигнат до 250 kW, със същата мощност е Cupra Tavascan.
Промени има и по батерии. Макар енергийното съдържание да остава непроменено, VW вдига мощността на зареждане и сваля времето. Батерията с капацитет 52 kWh в ID.4 Pure може да се зарежда на бърза зарядна станция до 115 kW (вместо 110 kW). Версиите със задно предаване (ID.4 и ID.5 Pro) ще могат да се зареждат с до 135 kW, докато вариантите с четири задвижващи колела – със 175 kW.
Всички те са с батерия с нетен капацитет 77 kWh, но се използва различен химичен състав в клетките.
Подобренията за ID.4/ID.5 продължават с предварителна климатизация на батерията. Тази функция позволява батерията да се загрее или охлади до оптималната температура, преди да започне бързо зареждане. Предварителната климатизация се активира от автомобила, когато в навигацията е зададена дестинация до бърза зарядна станция, може да се направи и ръчно.
Друга иновация от ID.7 е MIB4, четвъртото поколение на инфотейнмънт системата. Това включва 12,9-инчов дисплей (15-инчовият от ID.7 не се предвижда) и Software 4.0, където контролерът за температурата стои постоянно в долната част на екрана. Има и лента за бърз достъп в горната част на екрана.
Многофункционалният волан също е нов, с различна подредба на контролерите, но сензорните повърхности остават непроменени, а те отнесоха критики. Вече селекторът на трансмисията е отделен като нов лост на кормилната колона. С това контролерът отстрани на приборното табло отива в историята. Това се е наложило, за да може да се монтира по-големият централен екран.
Доставките на обновените ID.4 и ID.5 ще започнат преди края на годината.