Водородният, не електрическият автомобил, ще е „най-модерният за шофиране”

BMW държи на своето, а то е, че не трябва да се залага всичко на електромобилите. И вероятно са прави, затова залагат и на водорода като реална опция

Пламен Георгиев,
BMW iX5 Hydrogen

, BMW

BMW iX5 Hydrogen

BMW засилва електрическата си офанзива, обвързвайки се с 50% дял на електромобилите от общите продажби до 2030 г. Но баварците са сред компаниите, които са убедени, че не трябва да залага всичко на електромобилите. Вчера Оливер Ципсе потвърди това становище пред Bloomberg, изразявайки мнение, че скоро водородният автомобил, а не този на батерия, ще е най-желаният източник на задвижване.

Председателят на BMW заяви пред журналисти, че водородните разработки са на години след тези на електромобилите, но скоро колите с горивни клетки ще станат основен играч.

След електрическият автомобил, който се развива около 10 години и бързо набира популярност, следващата тенденция ще е водородът,” казва Ципсе пред Bloomberg. „Когато набере скорост, водородът ще е най-модерното нещо за шофиране.”

BMW е един от производителите, които развиват водородната технология през последните две десетилетия, като наскоро обяви, че iX5 ще влезе в производство през следващата година. Японците са другите силни играчи, като Honda и Toyota вече продават своите модели с горивни клетки от няколко години на родния пазар.

Но амбициите на BMW с водорода не спират само до баварската марка, те могат да се разпрострат в портфолиото на Групата. Интервюто на Ципсе бе в Гудууд, главният офис на Rolls-Royce, който вчера представи първия си електромобил, Spectre. Босът на Rolls-Royce не отхвърля идеята за водороден RR.

Не бих отхвърлил тази идея. Има вярване в Групата, че това може да е дългосрочното бъдеще,” заяви Торстен Мюлер-Отвос.

Едно е сигурно, Ципсе отново заяви, че няма такова задвижване, което да е перфектното и да засечи всички други решения. Електрическото задвижване има смисъл в населените развити райони, където има достъп до зарядна инфраструктура, но в други случаи водородът може да е предпочитана алтернатива.

Да кажем, че във Великобритания около 2030 г. или в Европа през 2035 г., има само един вид задвижване, това е опасно нещо,” казва Ципсе. За клиентите, за индустрията, за заетите, за климата, от всеки ъгъл, от който погледнем, това е опасен път, по който да поемем.”

BMW Оливер Ципсе горивни клетки водородни автомобили водород