Шефът на BMW призова политиците да не се фокусират само върху е-колите

Оливър Ципсе смята, за автомобилната индустрия трябва да се концентрира повече върху водорода

Пламен Георгиев,
BMW iX5 Hydrogen

BMW

BMW iX5 Hydrogen

BMW и най-големият човек на баварците, Оливер Ципсе, не подкрепят решението за убийство на двигателя с вътрешно горене, като са уверени, че трябва да се направи повече за разгръщане на автомобилите с горивни клетки.

Говорейки на скорошната конференция Innovation Day в Ерланген, Германия, Ципсе заяви, че политиците трябва да останат отворени към всички нови технологии, а не да се фокусират единствено и изцяло върху електромобилите.

Смятаме, че е грешно да изключим двигателя с вътрешно горене в Европа,” коментира Ципсе. “Индустрията ще изглежда различно по отношение на мащаб и структура спрямо днешния си вид, ако всичко се сведе само до една технология.”

Той добавя, че ще има „масивни позитивни климатични ефекти”, ако индустрията трябва да намалява своите CO2 емисии с 5% всяка година, намеквайки, че водородната технология може да помогне за постигане на такава цел.

Докато много от конкурентите заложиха всичко на електрическите автомобили, BMW остава верен и ще продължи развитието на двигателите с вътрешно горене и хибридите, но едновременно с това ще продължи да разработва електромобили и водородни модели. Компанията вече заяви, че новата платформа за електромобили, която ще дебютира през 2025 г., ще позволи монтирането на горивни клетки.

Ципсе обяснява, че една от причините зад решението на BMW продължи развитието на различните начини за задвижване, е фактът, че в много държава зарядната инфраструктура все още е много далеч от нужното развити.

Водородът е единствената суровина, която може устойчиво да се добива и съхранява,” казва Ципсе.

Шефът на BMW отбелязва още, че водородът не изисква изграждането на скъпа нова инфраструктура за зареждане на електромобили, тъй като съществуващите бензиностанции може да се преобразуват на станции за зареждане на водород само за два дни, пише WirtschaftsWoche.

Пътят там е относително кратък, за разлика от електромобилността, където се нуждаете от връзки към мрежата със средно напрежение и имате нужда от инфраструктура за зареждане за всеки автомобил“, добавя той. „Това е много работа. Това ще работи, но не като единственото решение. Това ще отнеме твърде много време. Ето защо ние твърдо вярваме във водорода. Той ще дойде и ще дойде в BMW, аз съм много, много сигурен в това.“

горивни клетки водордни автомобили водород BMW Оливер Ципсе