Mercedes-Benz SL е едно от най-дълго просъществувалите обозначения в моделната гама на компанията. Новото поколение (R232) най-после е тук, почти 70 години след дебюта на оригинала. И е коренно различно от предшественика си, като почти всичко в новия SL е ново. От платформата и дизайна до технологията е луксозния 2+2 интериора, новият Sport Leicht преосмисля роудстър формулата.
Играеки роля на заместник и на GT Roadster, новият SL вече ще се продава само под марката AMG. Дизайнът следва последния дизайнерски език на Mercedes с изострени линии и впечатляващата радиаторна решетка с вертикални ребра, заобиколена от фарове, наподобяващи тези в CLS.
В профил липсват традиционните дръжки на вратите, заменени от подвижни електрически, подобни на тези от S-Class. Отличаващ е и трипластовият мек подвижен покрив, с който инженерите са спестили 21 килограма. Той може да се сгъне или вдигне за 15 секунди при скорост на движение до 50 км/ч. Задното стъкло (точно така, стъкло) е с подгрев.
Четирите ауспуха (обграждащи дифузьора) подсказват, че тук става въпрос за чистокръвен AMG модел. Широките стопове подсилват този мощен изглед отзад, а активният заден спойлер е почти интегриран в капака на багажника. Новият SL ще се предлага и с опционалния пакет Aerodynamic с активна аеродинамика под пода, както и с по-масивен заден дифузьор.
SL
Четириместният интериор е оборудван с последното поколение на инфотейнмънт системата MBUX, в основата на който стои големия вертикален дисплей с диаметър 11,9 инча. Любопитното тук е, че той се накланя напред (ъгъл на наклон от 12° до 32°), за да улесни работата с него. Дигиталното приборно табло е с диаметър 12,3 инча. Пред водача се проектира head-up дисплей с технология за добавена реалност. Както може да се очаква от роудстър на Mercedes, в стандартното оборудване фигурира системата за отопление на врата Airscarf, вградена в подглавниците. Стандартни са спортните седалки AMG, а като опция ще се предлагат AMG Performance седалки. В списъка на опциите фигурира и система за завиващи задни колела.
На пазара SL стартира във версиите 55 и 63, като и двете разчитат на битурбо 4,0-литров V8 двигател. В първия вариант говорим за 479 к.с. и 700 Нм, докато SL 63 разчита на 585 к.с. и 800 Нм въртящ момент. За пръв път SL се предлага със задвижващи четири колела. В тази конфигурация водачът може да разчита на променливо разпределение на въртящия момент и електромеханично контролиран съединител, свързващ постоянно задвижваната задна ос с предните колела. Мощността се предава към колелата посредством 9-степенна автоматична трансмисия с функция Launch control. Опционален при SL 55 и стандартен при SL 63, електронно контролираният диференциал с ограничено приплъзване увеличава сцеплението и стабилността във високоскоростни завои.
Капитализацията на Tesla прескочи $1 трилион