В исоките цени на автомобилите вече са факт, с които всички се примиряват, но голямата печалба на компаниите идва от различните опции за комфорт, свързаност и безопасност, които се вграждат в колите. Липсата на микрочипове направи избора на автомобил много лесен – взимаш такъв, който може да ти бъде доставен в разумни срокове. Но надеждите скоро всичко да се върне към нормалното си състояние, което изборът няма да се определя от срока на доставка, а от традиционните предпочитания на клиентите за марка, модел, каросерия, задвижване и оборудване.
Новите автомобили стават все по-безопасни, удобни и технологични. Но има ли клиентът нужда от всичко, което се предлага в автомобила? Или кои от опциите са най-търсени и кои – не толкова? Щатската компания AutoPacific прави проучване по тази тема, в което попадат около 90 000 шофьори, закупили автомобил през последната година. Компанията им е предложила въпросник със 100 различни системи и функции, от които те са избрали най-предпочитаните 10. Ето ги и тях: подгрев на седалките (66%), система за следена на сляпата точка (60%), преден и заден парктроник (55%), задвижване на четирите колела (54%), асистент за поддържане лентата на движение (54%), Apple CarPlay и Android Auto (53%), електрическа предна пътническа седалка (52%), LED фарове (52%), вентилация на седалките (50%), памет на шофьорската седалка (49%).
Отличиха Hyundai за вградените технологии в колите
Както забелязвате, всичките функции и системи са сравнително прости за употреба, като може би най-сложните са Apple CarPlay и Android Auto, но те са незаменими за съвременния човек, чийто живот (или почти целия) е свързан със смартфона му.
Проучването е запитало респондентите и за системите, които са им най-безинтересни. Тук вече фигурират доста сложни системи, в които производителите са насочили вниманието си през последните години, но те все още не се оценяват от клиентите. Сред тези системи попадат: система за напълно автономно управление (7%), денонощна поддръжка и консултация (7%), система за контрол с жестове (9%), биометрия (9%), възможност за покупка чрез инфо-развлекателната система на автомобила (12%), изкуствен звук на електромотора (13%), head-up дисплей с добавена реалност (14%).
Инженерен гений: иновативната E-TECH трансмисия на Renault е направена първо от LEGO
Не малка част от тези системи и функции са добър маркетингов инструмент, който не прави автомобила задължително по-добър. Според аналитика на AutoPacific Роби де Граф неголемият интерес може да се обясни с това, че тези системи не са познати на потребителите или все още дават доста дефекти и проблеми по време на работа. Хората не виждат смисъл от тях, затова и не съм им интересни.
Тайванският конкурент на Tesla комуникира с външния свят чрез дисплеи по каросерията
Студени досиета: Opel Rekord D в очакване на 50-годиншния си юбилей