Р уското издание Мотор разкрива, че Toyota е взела решение да съкрати служителите в руския си офис и да им изплати 12 заплати. Това е полезно, защото самолетните билети към чужбина рязко поскъпнаха. По-важното е, че марката закрива завода си в Санкт Петербург, в който произвеждаше RAV4 и Camry.
От руския офис на компанията не коментират ситуацията. Но Комерсант коментира, че Toyota не е успяла да възстанови производството (нормално, към страната няма абсолютно никакъв поток на части), но към този момента изданието казва, че не става въпрос за напускане на руския пазар. Но това изглежда неизбежно.
Дилърите все още разполагат с определен запас японски автомобили. Има и недосглобени RAV4 и Camry, които са върнати в насипно състояние, за да се използват за резервни части по гаранционни ремонти. Изданията казват, че останалите налични японски модели се продават с надценка от няколкостотин хиляди до няколко милиона рубли.
Що касае заводът, годишният му капацитет е за 100 000 автомобила. През 2021 г. там са били произведени малко над 80 000 коли, които са се продавали и на пазарите в Казахстан, Беларус и Армения.