Д нес Урсула фон дер Лайен констатира, че „руската икономика е на командно дишане”. В годишния си доклад тя заяви, че „3/4 от банковия сектор в Русия е отрязан от международните пазари. Почти 1000 международни компании напуснаха Русия и производството на автомобили спадна със 75% в сравнение с миналата година.”
На този фон става ясно, че поредните два производителя се спасяват панически от руската територия, макар да търпят загуби от това. Това само идва да подскаже, че всички автомобилни производители (а вероятно абсолютно всички европейски компании, произвеждащи нещо в Русия) ще напуснат страната и връщане назад няма да има.
Компанията Traton SE, която е под шапката на Volkswagen Group, възнамерява да продаде търговските си марки MAN и Scania в Русия на местни търговски партньори. Както съобщава „Комерсант”, сделката може да бъде финализирана през първото тримесечие на 2023 г.
Traton оценява напускането си на руския пазар на 550 млн. евро, но това сякаш вече няма никакво значение. Единственото важно е възможно най-скоро да се напусне потъващият кораб. Както MAN, така и Scania спряха производството си на камиони още в началото на март.
Scania е базирана в Швеция, а MAN – в Германия. Те са внасяли и продавали камиони и автобуси в страната чрез «Скания-Рус» и «Ман Трак енд Бас Рус».
Тези дружества ще бъдат продадени, но по-важна е съдбата на съвместното предприятие на Scania и MAN в Санкт Петербург. Но би могло лесно да се предположи, че той също ще бъде продаден, дори и за 1 рубла.