Н овият главен изпълнителен директор на Toyota Коджи Сато вярва, че водородът е пътят напред, когато става дума за въглеродна неутралност, пише Automotive News.
Докато почти всеки друг производител на автомобили в света се фокусира единствено върху електрически коли на батерии Сато е на мнение, че водородът ще бъде “гръбнакът на бъдещето” на японската марка.
Сато ще поеме поста на 1 април и говори за стратегията и плановете си по време на състезание за издръжливост.
За пореден път той изтъкна, че целта на Toyota e да предложи различни решения на клиентите си, а не само едно.
Искаме да гарантираме, че водородът ще остане жизнеспособна опция. Нуждаем се от производствена и транспортна верига за доставки. Трябва да търсим развитие там, за да говорим за обеми”, заяви Сато.
Босът не пренебрегва BEV. Той вярва, че батериите също ще играят решаваща роля в бъдещето на Toyota заедно с хибридните и водородните автомобили:
Ние полагаме пълни усилия за всичко. Важно е да останем гъвкави, за да адаптираме продуктите и енергията към различни въглеродно неутрални нужди на различните пазари.“
Mirai, единственият засега водороден автомобил на Toyota, има смесен успех досега. В САЩ се продава най-вече в Калифорния, тъй като никой друг щат няма необходимата инфраструктура за зареждане.
Това е елегантен седан, който беше обновен през 2020 г. Цената цапочва от $50 595 (преди беше по-близо до $60k) и има пробег от около 700 км. Само 2094 броя Mirai са продадени в САЩ през 2022 г.