Toyota ще даде тласък на преминаването към електрически автомобили с акцент върху Lexus, но същевременно няма да се отклони от вече приетата стратегия да залага и развива и друг тип задвижвания.
Това съобщава Autonews, цитирайки новия изпълнителен директор Коджи Сато, който ще встъпи в длъжност от 1 април, но явно вече реално изпълнява задълженията си. Босът на Lexus и Gazoo Racing заменя Акио Тойода.
А тезата в увода не е много по-различна от тази, която често лансираше и внукът на основателя на бранда. Може би ключовата дума тук е “лансиране” на EV, нещо, което Тойода не правеше. Или не личеше да го прави (виж по-долу).
За много клиенти на марката хибридите остават предпочитани, особено за пазари, където не е изградена необходимата инфраструктура за електромобили. Така че те остават, казва Сато. Нещо повече - световният лидер в продажбите развива и водорода.
Сато изтъква, че фокусирането върху все повече е-коли в Lexus не е промяна в дългосрочната стратегия на компанията. Нито пък схващането, че BEV не е единственото решение, трябва да има повече. И от гледна точка на избор за клиентите.
По думите му следващото поколение електромобили на луксозния бранд ще са готови през 2026 г.
Според Коджи Сато приказките, че Toyota изостава при електромобилите е "проблем на комуникацията" и не отговоря изцяло на истината. Той допълни, че целта си остава непроменена - до 2030 г. компанията трябва да е продала 3,5 милиона BEV.
А междувременно компанията прави промени в мениджмънта и в Европа. Йошихиро Наката става главен изпълнителен директор за региона, а Матю Харисън, който заемаше позицията доскоро, ще бъде негов заместник.