Toyota показа обновения Aygo X, който получава два нови модела- хибриден и GR Sport. Новият Aygo X е разработен в Европа и се произвежда на Стария континент, като е направен специално за нуждите на местните клиенти.
Хибридният Aygo X е първият „пълен хибрид“ в A сегмента, казва Toyota. Той става най-малкият и достъпен електрифициран модел на компанията, без това да влияе на практичността или размерите му. Aygo X запазва същото междуосие – 2430мм и същия обем на багажника (231 литра), без хибридната система да коства пространство.
Инженерите са обърнали голямо внимание на пакетирането на компонентите за максимално оползотворяване на наличното пространство. За да се събере хибридната система, предницата е удължена със 76мм преди предните колела.
Хибридното задвижване увеличава мощността, като тя вече е 116 к.с. Това ще направи малкия градски кросоувър още по-пъргав, като спринтът до 100 км/ч ще е за под 10 секунди. Запазена е и типичната градска маневреност, като тя е подобрена заради по-ниския център на тежестта заради батерията и по-твърдото купе. Радиусът на завой е 4,7 метра. Моделът се сбогува с ръчната трансмисия и вече ще се предлага само с автоматик.
Toyota Aygo X
Aygo X е и с подобрена шумоизолация, като вътре е по-тих и комфортен. При по-високите нива на оборудване са добавени и по-дебело предно стъкло и още повече шумоизолация.
На разположение е и пакетът Toyota Safety Sense с множество асистиращи системи за безопасност. Сред тях са следене на лентата на движение, подобрена система за намаляване на риска от удар, разчитане на пътните знаци и др. Safety Sense ще получава и актуализации на технологиите по въздуха.
Интериорното оборудване включва нов 7-инчов дисплей, контролен панел за климатика, а електронната ръчна спирачка е стандартна за всички версии, както и двата USB-C порта за зареждане. При по-високите нива на оборудване има и безжична подложка за телефони, цифров ключ, nanoeX технология за подобряване на качеството на въздуха в купето и др.
За пръв път Aygo X получава и GR Sport вариант. Той е вдъхновен от състезателните отбори на Toyota, като е с двуцветен екстериор, по-спортен външен дизайн и специални GR Sport джанти. Спортният дух е отразен и в интериора с допълнителни акценти, GR бродерия и др.
GR Sport моделът не идва само с визуални промени. Той е и по-динамичен за каране, като има специална настройка на окачването. Електрическият волан също е по-чувствителен. Всички промени са внимателно подбрани от инженерите така, че да направят колата „по-жива“, но и да се запази комфортът при нормалното каране из градските улици.
Aygo X ще започне да се продава към края на тази година. С наближаването на датите компанията ще обяви първите европейски държави и цените.