Н овото, шесто поколение на Toyota RAV4 дебютира след само шест години, през които предшественикът му бе на пазара. Тези сгъстени срокове на подмладяване показват колко динамична и оспорвана е битката в C-SUV сегмента. Затова и Toyota иска да е в крак с най-новите тенденции, за да продължи да държи лъвския пай. А цифрите са красноречиви: от 1994 г., когато светът видя за пръв път RAV4, до момента на сметката на модела има над 15 млн. продажби. Но това не е достатъчно за Toyota.
Личи си по подхода на най-големия автомобилен производител в света: RAV4 е претърпял кардинални промени в дизайнерско и технологично отношение.
На първо място може да изтъкнем факта, че моделът стъпва на платформата TNGA. Това е откъм хардуерната част. От софтуерната страна трябва да изтъкнем името Arene, първата софтуерна платформа, разработена от Toyota. С нейна помощ се цели постигането на по-висока безопасност и спокойствие, както и да се обогати изживяването по време на път.

Toyota
Toyota RAV4 GR Sport
Що касае дизайна, то в Toyota са заложили на три основни елемента: "Big Foot", "Life-up" и "Utility". Няма да навлизаме подробно в тези маркетинговите трикове. Ще изтъкнем фаровете, които вече познаваме от C-HR и Prius, като за клиентите по 180 пазара на света ще се предлагат три изпълнения, които ще се различават с изразните си средства. Става въпрос за Core, Adventure и GR SPORT, като в последния случай имаме еволюция на решетката MATRIX, както и по-широка с 20 мм следа.

Toyota
Toyota RAV 4 Core
Ситуацията в интериора също е силно променена. Даже може да кажем, че всичко е ново, като изключим дисплея. Той обаче вече е част от ново поколение мултимедийна система с персонализируем начален екран. Включен е също по-бързо и по-точно гласово разпознаване. Иначе воланът и прибарното табло зад него са напълно нови, като последният е снижен с 40 мм, за да се подобри видимостта.
Иначе дизайнерите казват, че са ползвали т. нар. островна архитектура, т.е. групиране на различни бутони и функции в отделни „острови“, което си личи особено силно при оформлението на централната конзола.
Към момента Toyota не разпространява почти никакви технически параметри. Но знаем, че като размери моделът не се е променил, но багажникът е леко нараснал като обем: от 733 на 749 л.

Toyota
Toyota RAV 4 Core
По-интересното е, че задвижването е само хибридно. Естествено, имаме познатата HEV версия (самозареждащ се хибрид), но голямата промяна е при плъг-ин хибрида, който вече осигурява с 50% по-висок пробег в изцяло електрически режим на движение. Това ще рече, че от 95 км той вече достига до 150 км само на ток, постигнато благодарение на по-голяма батерия (с колко ще разберем по-късно).
Единствените други цифри, които бяха споменати по време на премиерата, са увеличеният с 12% мощност на двигателя, като знаем, че плъг-ин хибридът е с 320 к.с. максимална мощност. И рекламиран пробег с един резервоар бензин и пълна батерия от 1350 км. Батерията пък ще може да се зарежда до 80% за 30 минути (на 50 kW DC станция).