Toyota обмисля да лансира по-луксозен бранд от Lexus

Името Toyota един ден може да спре да предхожда Century, тъй като компанията може да е отдели като най-луксозната марка на концерна

Toyota Century

, Toyota

Toyota Century

Spin Off, термин, който навлезе широко в речника ни през киното. Най-добрият пример за това е политиката Disney+ с вселената на Star Wars: започна да вади отделни герои и да прави сериали, да създава тяхна собствена вселена под една „шапка“. А най-големият скандал в киното е между Дуейн Джонсън и Вин Дизел, след като „Скалата“ реши да отдели своя герой и този на Джейсън Стейтъм в „Хобс и Шоу.

Напоследък в автомобилната индустрия също започва да се забелязва подобна тенденция, като започват да се появяват доста китайски луксозни подбрандове.

Но бранд идентичността може да се нож с две остриета. От една страна може да дава предимства, но може и да налага някои ограничения. Макар Lexus да е луксозната марка, която има нужните качества да се конкурира с традиционните германски марки (в САЩ това се случва доста по-успешно), клиентите може да се притеснят, ако видят цена от $200 000 на някой модел Lexus.

Затова Toyota възнамерява да продава Century на цена, приближаваща този праг. Дори може да станем свидетели на това да видим Century като отделна марка.

Името със сигурност е познато на японците, но извън Страната на изгряващото слънце, малцина са тези, които са започнати добре с това име. Затова плановете на Toyota са да изнася Century в Близкия Изток, Америка и Европа.

Луксозният SUV, който бе лансиран догодина с планове за ограничено производство, трябва да послужи като пример, който да запознае потенциалните клиенти за името и качествата, преди Toyota да предприеме хода с отделянето като отделна марка, под чиято шапка да излязат по-впечатляващи и по-скъпи от Lexus модели.

Четвъртото поколение на Century се прероди като супер луксозен SUV, който не е просто натруфен Lexus. Всъдеходът се прави от специално подбрани 40 специалисти, които са преминали изпити, за да бъдат допуснати до работните станции на Century. На тях може да им отнеме до 12 пъти по-дълго време от на колегите си, само да завият болтовете и да асемблират частите по възможно най-добрия начин.

Това е маниакално внимание към детайла, затова и цената на Century се очаква да е около $170 000, докато серийният модел, базиран на концепта Century GRMN ще струва около $220 000.

Toyota Century Toyota